Oferta archiwalna

ID Oferty: #14
Powierzchnia: 0.1 ha
Przeznaczenie: gastronomia
Wadium: 29900 zł
Dojazd: asfalt
Dzierżawa: 5 lat(a)
Data dodania: 26/01/2024
Przetarg zakończył się: 2 grudnia, 2024

Wrocław, wzgórze gastronomia

Cena: 29900 PLN

Opis

Drugi przetarg na najem
części nieruchomości
Zarząd Zasobu Komunalnego, z upoważnienia Prezydenta Wrocławia, ogłasza drugi nieograniczony pisemny
przetarg ofertowy na najem części nieruchomości stanowiącej własność Gminy Wrocław, położonej przy
ul. Piotra Skargi 18 na terenie
Bastionu Sakwowego
- PAWILON PERYSTYLOWY (dawna „REDUTA”) - lokal użytkowy o pow. 460m2

z przeznaczeniem na działalność gastronomiczną,
- KOLUMNADA (CZĘŚĆ PODZIEMNA) - lokal użytkowy o pow. 322m2
z przeznaczeniem na kawiarnię,
- taras pod KOLUMNADĄ o pow. 330m2

z przeznaczeniem na uzupełnienie działalności lokali - ogródek gastronomiczny.
Przetarg obejmuje wynajem obydwu lokali oraz tarasu pod kolumnadą łącznie.
W przetargu mogą brać udział podmioty zarejestrowane i prowadzące
nieprzerwanie działalność gospodarczą co najmniej od 15.01.2021r.
Część jawna przetargu w obecności oferentów odbędzie się w dniu
14 lutego 2024r. o godz. 9.00 w siedzibie
Zarządu Zasobu Komunalnego ul. Św. Elżbiety 3, sala nr 101, I piętro.
Wadium w n/w kwocie należy zapłacić z podaniem danych identyfikujących oferenta, adresu obiektu w
nieprzekraczalnym terminie do dnia 12 lutego 2024r.. :
- przelewem na konto nr 58 1020 5226 0000 6402 0417 2748

Za datę zapłaty wadium uznaje się datę wpływu środków na podany rachunek bankowy Gminy Wrocław Kopia
dowodu wpłaty wadium winna być dołączona do oferty.
Oferty na najem nieruchomości w formie pisemnej należy składać w zamkniętych kopertach, nie
identyfikujących oferenta, z dopiskiem na kopercie „Przetarg na najem nieruchomości przy ul. Piotra Skargi
18” w Zarządzie Zasobu Komunalnego ul. Św. Elżbiety 3 w Kancelarii – pokój nr 2 (parter) do dnia
12 lutego 2024r. do godz. 15.00. Po upływie w/w terminu nie będą przyjmowane dalsze oferty.
2
OPIS przedmiotu najmu:
Adres,
powierzchnia
2 lokale użytkowe przy ul. Piotra Skargi 18 o łącznej pow. 782m2
oraz taras pod Kolumnadą o pow. 330m2
Oznaczenie
nieruchomości wg
ewidencji gruntów
i katastru
Obręb Stare Miasto Stare Miasto AM34 dz. 15\4. Dla nieruchomości, w której znajduje się
przedmiot najmu Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Krzyków prowadzi księgę wieczystą nr
WR1K/00086215/6
Rodzaj budynku użytkowy
Budynek w
wykazie lub
rejestrze zabytków
nieruchomość której część stanowi przedmiot najmu, położona przy ul. Ks. Piotra Skargi 18
(teren Bastionu Sakwowego), jest wpisana do Gminnej Ewidencji Zabytków Miasta Wrocławia
(Wykazu Zabytków), Rejestru Zabytków Miasta Wrocławia (decyzja nr A/2714/211 z 30.12.1970
r.) oraz znajduje się w przestrzeni chronionego obszaru Stare Miasto stanowiącego fragment
„Zespołu Historycznego centrum Wrocławia” uznanego za Pomnik Historii zgodnie z
Zarządzeniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 08.09.1994r. w sprawie uznania za
pomnik historii, gdzie obowiązuje ochrona wskazanego obszaru na podstawie wpisu do
Rejestru Zabytków (A/1580/212 z 12.05.67r.). Budynek położony przy ul. Ks. Piotra Skargi 18,
położony jest także na terenie parku kulturowego „Stare Miasto”, określonego Uchwałą nr
LVI/1465/14 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 10 kwietnia 2014r. zmienioną Uchwałą nr
XXXII/686/16 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 24 listopada 2016r.
Numer miejsc. planu
zagospod.
przestrzennego
Nr 300 -obowiązujący, Nr 626 – w opracowaniu
Lokalizacja
Pawilon perystylowy
o pow. 460m²
(dawna „Reduta”)
Lokal użytkowy, parter, w tym
sala restauracyjna ok. 202m2
wejście od ul. Piotra Skargi
Kolumnada o pow. 322m2
Lokal użytkowy stanowiący część
podziemną Kolumnady,
w tym sala kawiarni ok. 195m2
Wejścia od strony fosy i dwa wejścia
schodami z placu z fontanną. Dostęp dla osób
z niepełnosprawnościami od strony fosy.
Instalacje
Energia elektryczna: 70 kW, odrębne zasilanie i
opomiarowanie (ZK perystyl): Ogrzewanie 42,2
kW + ciepło technologiczne wentylacja 77,8
kW: węzeł ciepłowniczy (odrębne
opomiarowanie), Woda zimna: odrębne
przyłącze dn 40 i opomiarowanie, Kanalizacja
sanitarna: dwa przyłącza ks d160, separator
tłuszczu
Energia elektryczna 40 kW: odrębne
zasilanie i opomiarowanie (ZK kolumnada)
Ogrzewanie 32,3 kW + ciepło technologiczne
wentylacja 32,3 kW: węzeł ciepłowniczy
(odrębne opomiarowanie)
Woda zimna: odrębne przyłącze dn 50 i
opomiarowanie, Kanalizacja sanitarna:
przyłącze ks d160,
Branża po
przetargu2
Działalność gastronomiczna z daniami autorskimi i obsługą kelnerską
oraz kawiarnia, wraz z działalnością o charakterze kulturalnoartystycznym*.
Dopuszczalna jako uzupełniająca sprzedaż artykułów powiązanych z działalnością lokalu.
Działalność uzupełniająca może jedynie służyć działalności głównej i nie może mieć charakteru
dominującego.
Uzupełnienie działalności gastronomicznej lokali na terenie tarasu pod Kolumnadą – ogródek
gastronomiczny
(z obowiązkiem zapewnienia przejścia o szerokości min. 120cm wzdłuż kolumnady oraz nie
zastawiania stolikami przejścia schodami pomiędzy poziomem fontanny a Glorietty).
* Dodatkowo proponowana działalność winna wypełniać wymogi zawarte we wzorze
„Zasad współpracy” stanowiącego zał. nr 3 do umowy najmu.
W okresie od 16 marca do 30 listopada nie zezwala się na organizację więcej niż 1 imprezy
zamkniętej w miesiącu, co oznacza, że minimum 30% ilości miejsc konsumpcyjnych w lokalach
i ogródku musi być ogólnodostępnych, za wyjątkiem biletowanych wydarzeń kulturalnoartystycznych.
Preferencje
wyboru ofert
Działalność gastronomiczna – preferowana kuchnia europejska z uwzględnieniem w
sposobie prowadzenia działalności aspektów ekologicznych zamieszczonych w zał. nr 4 do
wzoru umowy najmu.
3
Działalność kulturalno-artystyczna - dopuszczalne są wszelkie formy działalności kulturalnej
ze wszystkich dziedzin sztuki, np. koncerty, spotkania autorskie, wystawy, działania
performatywne, spektakle, itp.
Preferowane będą oferty, w których program kulturalno-artystyczny realizowany będzie
z udziałem wrocławskich artystów i twórców.
Wywoławczy
miesięczny czynsz
netto [zł]
29900,00zł**
Wysokość wadium
[zł] 29900,00zł
Wspólnota
mieszkaniowa Nie - budynek stanowi własność Gminy Wrocław
Czas
obowiązywania
umowy najmu
na czas oznaczony do 5 lat a dalej na czas nieoznaczony1
Remont i
ulepszenia
na koszt własny najemcy, bez dochodzenia zwrotu od Wynajmującego zarówno w czasie trwania umowy najmu jak i po
jej ustaniu
Orientacyjny
zakres robót
remontowobudowlanych
Budynki są w trakcie remontu przeprowadzanego na zlecenie Gminy Wrocław,
Najemca we własnym zakresie wyposaży i podłączy urządzenia kuchenne t.j.
zlewozmywaki, kuchenki, okapy wentylacyjne itp. co najmniej według przewidzianej
projektem i/lub dostosowanej przez niego technologii kuchni z uwzględnieniem części
B i D zał. nr 2 do wzoru umowy najmu.
Maksymalny
termin, do kiedy
najemca
zobowiązany jest
rozpocząć
działalności w
lokalu
Najemca zobowiązany będzie do rozpoczęcia działalności w lokalach nie później niż 6
miesięcy od daty przekazania przedmiotu najmu.
**Czynsz uzyskany w wyniku przetargu będzie obniżony o 50% przez okres 12 miesięcy od
dnia przekazania przedmiotu najmu.
Obiekt można oglądać w terminach:
31 stycznia 2024r. godz. 13:30
7 lutego 2024r. godz. 13:30
Oglądanie możliwe jest wyłącznie po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym pod nr tel.
71-776-24-48, 71-776-24-59 lub 71-776-24-40.
Uwaga! Na okoliczność wstępu na teren budowy oferenci winni być wyposażeni,
we własnym zakresie, w środki ochrony indywidualnej (m.in. odpowiedni kask,
buty itp.)
OZNACZENIA:
1 - Umowa najmu będzie zawarta na czas oznaczony, na okres nie dłuższy niż 5 lat a następnie przekształci
się w umowę na czas nieoznaczony. Okres, w którym umowa będzie umową na czas oznaczony (od 3
miesięcy do 5 lat) podaje Najemca przed zawarciem umowy. Wzór umowy najmu dostępny jest na stronie
bip.zzk.wroc.pl pod ogłoszeniem lub w siedzibie ZZK przy ul. Św. Elżbiety 3, pok. 13 lub 17.
2 - Określenie rodzaju działalności jakie mogą być prowadzone lub jakie są wyłączone (branża po przetargu)
opiera się na Zarządzeniu nr 3221/11 Prezydenta Wrocławia z dnia 6 grudnia 2011r. w sprawie wytycznych do
4
ustalania wysokości miesięcznego czynszu za najem lokali użytkowych stanowiących własność Gminy
Wrocław oddawanych w najem w trybie przetargowym lub w trybie bezprzetargowym.
Termin przekazania lokalu najemcy po rozstrzygnięciu przetargu:
Przetarg na najem części nieruchomości będzie rozstrzygnięty w terminie do 21 dni od części jawnej
przetargu. Zwycięzca przetargu zobowiązany jest zawrzeć umowę najmu w terminie do 1 miesiąca od
rozstrzygnięcia przetargu.
Przekazanie przedmiotu najmu przez Wynajmującego nastąpi po zakończeniu odbioru remontu i przebudowy
przedmiotu najmu oraz po uzyskaniu pozwolenia na jego użytkowanie przez Gminę Wrocław, co planowane
jest w terminie do dnia 01.04.2024r., Lokale zostaną przekazane w stanie wymagającym przystosowania w
zakresie i na koszt Najemcy do prowadzenia proponowanej przez niego działalności. Najemca zrzeka się
wszelkich roszczeń wobec Wynajmującego z tego tytułu.
Wydanie przedmiotu najmu Najemcy przez Wynajmującego nastąpi na podstawie protokołu zdawczoodbiorczego, do którego zostanie dołączona następująca dokumentacja: projekt powykonawczy, Instrukcja
Konserwacji i Eksploatacji, Instrukcja Bezpieczeństwa Pożarowego oraz Scenariusz Pożarowy. Dokumenty te
stanowić będą załączniki do umowy najmu.
Wskazany termin przekazania przedmiotu najmu jest terminem szacowanym na podstawie planowanego
harmonogramu robót i ich odbiorów od wykonawcy remontu i przebudowy części Bastionu Sakwowego i nie
uwzględnia ewentualnych opóźnień wynikających z konieczności spełnienia wymogu uzyskania decyzji o
pozwoleniu na użytkowanie w zakresie całej inwestycji przez Gminę Wrocław. Najemca z tytułu ewentualnych
opóźnień zrzeka się wszelkich roszczeń wobec Wynajmującego. Wynajmujący poinformuje Najemcę o
terminie przekazania przedmiotu najmu z 14 dniowym wyprzedzeniem.
W przypadku opóźnienia w wydaniu przedmiotu najmu przez Wynajmującego, przekraczającego 60 dni od
planowanego terminu (01.04.2024r.), Najemca ma prawo odstąpić od umowy.
Z uwagi na przeznaczenie terenu przyległego do przedmiotu najmu przez Gminę Wrocław na organizację
plenerowych wydarzeń kulturalno-artystycznych oraz kontynuację prac remontowo-budowlanych, mogą
pojawić się uciążliwości w prowadzeniu działalności w przedmiocie najmu.
Organizator przetargu zastrzega, że czasie trwania stosunku najmu, w okresie 30 dni od dnia wydania
przedmiotu najmu, Najemca zobowiązany jest do udostępniania przedmiotu najmu wykonawcy remontu
w celu usunięcia ewentualnych usterek stwierdzonych w protokole odbioru końcowego robót.
Informacje i uwagi techniczne dot. wykonanego remontu oraz niektórych obowiązków najemcy:
Na dzień publikacji niniejszego ogłoszenia przedmiot najmu jest w trakcie remontu zleconego przez Gminę
Wrocław w zakresie określonym w dokumentacji budowlano-wykonawczej. W ramach prac wykonane zostaną
m.in. kompleksowy remont i przebudowa pomieszczeń, wraz niezbędnymi instalacjami umożliwiającymi
późniejszą aranżację i wyposażenie pomieszczeń przez Najemcę. Podstawowy wymagany zakres
wyposażenia lokali przez Najemcę wg część B i D zał. nr 2 do umowy najmu.
Z dokumentacją przeprowadzanego remontu należy zapoznać się poprzez wgląd do załączników
umieszczonych na stronie bip.zzk.wroc.pl lub www.zzk.wroc.pl. Dokumentacja powykonawcza uwzględniająca
zmiany na budowie w przedmiocie najmu zostanie udostępniona po przekazaniu przez Wynajmującego
przedmiotu najmu.
Gwarancja i rękojmia na roboty budowlane oraz materiały wbudowane wynosić będzie 84 m-ce, tj. 7 lat licząc
od dnia odbioru końcowego. Ewentualna ingerencja najemcy w instalacje, punkty wodne i elektryczne
odbiorcze możliwa będzie po uzyskaniu zgody gwaranta, Zarządu Inwestycji Miejskich, Zarządu Zasobu
Komunalnego.
W przypadku zamiaru wprowadzenia przez Najemcę zmian, po dokonanym końcowym odbiorze robót, w
stosunku do rozwiązań zawartych w zatwierdzonych projektach budowlanym i wykonawczym, oraz
wprowadzonych na budowie a uwzględnionych w projekcie powykonawczym, Najemca zobowiązany jest do
uzyskania zgody Wynajmującego, pisemnej akceptacji dla projektu i sposobu realizacji zamierzonych zmian
od wykonawcy robót i autora oryginalnego projektu oraz do wykonania nowego projektu oraz uzyskania
decyzji/zgody Miejskiego Konserwatora Zabytków, a także dokonania wszelkich innych czynności
wymaganych prawem, w tym uzyskania opinii, decyzji, zgód i pozwoleń.
Nie wyklucza się możliwości organizacji imprez kulturalno-artystycznych przez Najemcę na terenie Bastionu
Sakwowego, poza lokalami – co wymaga uzgodnień z zarządcą terenu i zawarcia odrębnej umowy.
5
Przewiduje się likwidację przystanku autobusowego zlokalizowanego przy wejściu do lokalu od strony ul.
Piotra Skargi.
W czasie trwania najmu najemca zobowiązany będzie m. in. do:
- zapewnienia dostępu, na każde żądanie Wynajmującego, lub osób przez niego upoważnionych oraz
odpowiednich służb technicznych, do pomieszczeń technicznych oraz elementów instalacji i urządzeń
obsługujących część obiektu nie objętego niniejszą umową, a znajdujących się w obrębie przedmiotu najmu, w
tym w szczególności do pomieszczeń technicznych fontanny, wentylatorni i węzła c.o.
- udostępniania przedmiotu najmu Wynajmującemu, osobom przez niego upoważnionym i odpowiednim
służbom technicznym, w celu dokonania obowiązkowych przeglądów gwarancyjnych i budowlanych, w
wyznaczonych przez Wynajmującego terminach.
- dokonywania we własnym zakresie i na własny koszt za pomocą autoryzowanych wykonawców w zakresie
oraz zgodnie z harmonogramem i wymaganiami instrukcji konserwacji i eksploatacji w tym w razie
konieczności zawarcia stałych umów serwisowych z autoryzowanymi wykonawcami w terminie 30 dni od dnia
przekazania Najemcy przedmiotu najmu. Powyższe dot. urządzeń i instalacji: kanalizacji technologicznej,
wentylacji mechanicznej, klimatyzacji, systemu SSP, systemu SWiN, monitoringu CCTV oraz wszelkich innych
urządzeń i sprzętu, w które będą wyposażone lokale.
- zagospodarowanie tarasu pod Kolumnadą (ogródek gastronomiczny) wymaga uzyskania opinii Koordynatora
ds. plastycznego wystroju miasta Wydziału Architektury i Zabytków spełnieniu wymagań wynikających z
przepisów prawa budowlanego i ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
Ponadto wymagane jest zapewnienia swobodnego przejścia (o szerokości min. 1,2m) wzdłuż balustrady
tarasu oraz w całym świetle schodów prowadzących na teren szczytu.
SKŁADANIE OFERT NA NAJEM:
I. OFERTA PRZETARGOWA NA NAJEM MUSI ZAWIERAĆ:
1. imię, nazwisko i adres oferenta albo firmę lub nazwę oraz siedzibę oferenta;
2. datę sporządzenia oferty;
3. ścisłe określenie przedmiotu oferty co do:
a)- oznaczenia lokali (ul. Piotra Skargi 18),
b)- wysokości proponowanego czynszu netto, (musi być wyższy do czynszu wywoławczego)
c)- szczegółowy opis rodzaju proponowanej działalności w lokalach zawierający:
- opis działalności gastronomicznej (koncepcja i oferta lokalu, preferowana wizualizacja)
- założenia programu kulturalno-artystycznego planowanego do realizacji w lokalach na
własny koszt z możliwością biletowania wstępu, zawierającego opis formy i rodzaju
wydarzeń kulturalno-artystycznych oraz ilości planowanych wydarzeń w roku z zastrzeżeniem,
że w ramach jego realizacji:
1) będzie odbywało się co najmniej 1 wydarzenie w miesiącu (minimum 12 wydarzeń w roku),
2) program i przewidywany sposób jego realizacji będzie spełniał wymogi określone we
wzorze „Zasad współpracy”, które zostaną podpisane z Gminą Wrocław w zakresie realizacji
programu – wzór stanowi załącznik nr 3 do wzoru umowy najmu.
3) najemca wyposaży lokal, na własny koszt i we własnym zakresie, w sprzęt (np. oświetlenie,
nagłośnienie) umożliwiający realizację programu kulturalno-artystycznego,
4) najemca będzie spełniał wymogi określone we wzorze „Zasad współpracy”, które zostaną
podpisane z Gminą Wrocław w zakresie realizacji programu – wzór stanowi załącznik do
ogłoszenia. Do dnia rozpoczęcia działalności w przedmiocie najmu Najemca będzie miał
obowiązek przedłożyć na piśmie harmonogram planowanych wydarzeń.
W programie kulturalno-artystycznym dopuszczalne są wszelkie formy działalności kulturalnej ze
wszystkich dziedzin sztuki, np. koncerty, spotkania autorskie, wystawy, działania performatywne,
spektakle, itp.
6
d)- zakresu nakładów koniecznych lub ulepszeń w lokalu, jakie dokonane będą przez przyszłego
najemcę dla potrzeb prowadzonej przez niego działalności, o ile zakres proponowany przez
oferenta różni się od orientacyjnego zakresu nakładów koniecznych lub ulepszeń podanego w
niniejszym ogłoszeniu o przetargu;
II. DO OFERTY NALEŻY ZAŁĄCZYĆ:
1. w zależności od statusu prawnego oferenta:
a) w przypadku osób fizycznych - Nr PESEL, Nr NIP, Nr REGON, wydruk z CEIDG (Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) wraz z oświadczeniem oferenta o zgodności
zawartych w nim informacji ze stanem faktycznym na dzień złożenia oferty oraz o nieprzerwanym
prowadzeniu działalności gospodarczej przynajmniej od 15.01.2021r. , kopię umowy spółki
cywilnej (o ile taka została zawarta),
Oferenci zamierzający działać wspólnie w lokalu zobowiązani będą zawiązać spółkę cywilną oraz
złożyć w terminie do 21 dni od rozstrzygnięcia przetargu, z zastrzeżeniem § 2 ust. 2 pkt. 22) lit. g)
regulaminu przetargu, kopię umowy tej spółki.
b) w przypadku oferentów nie będących osobami fizycznymi – nr NIP, nr REGON, aktualny odpis z
właściwego rejestru (np. wydruk z KRS) wraz z oświadczeniem oferenta o zgodności zawartych w
nim informacji ze stanem faktycznym na dzień złożenia oferty oraz o nieprzerwanym
prowadzeniu działalności gospodarczej przynajmniej od 15.01.2021r.
2. nr telefonu, adres poczty elektronicznej,
3. dowód wniesienia wadium,
4. dokumenty potwierdzające wiarygodność ekonomiczną oferenta tj. sprawozdania finansowe w
rozumieniu przepisów o rachunkowości lub/i deklaracje podatkowe za cały rok 2022. Preferowane lecz nie
obligatoryjne również za 2 wcześniejsze lata oraz za rok 2023 (o ile oferent posiada).
Uwaga: Osoby, które nie były zobowiązane do składania deklaracji podatkowych za dany rok powinny
dołączyć oświadczenie o braku takiego obowiązku;
5. dowód wniesienia wadium;
6. oświadczenia:
a) o nieposiadaniu innych lokali lub posiadaniu na podstawie umowy lub bezumownie, z podaniem
adresów lokali, adresów i nazwisk właścicieli lub osób dysponujących tymi lokalami oraz o
niezaleganiu w opłatach za te lokale,
b) że w stosunku do firmy nie wszczęto postępowania upadłościowego, naprawczego lub
likwidacyjnego, innego niż przekształcenia lub połączenia,
c) o niezaleganiu ze zobowiązaniami podatkowymi wobec Urzędu Skarbowego lub o uregulowanym
sposobie zapłaty zaległości,
d) o niezaleganiu w opłacaniu składek wobec ZUS/KRUS lub o uregulowanym sposobie zapłaty
zaległości,
e) o niezaleganiu z podatkami, opłatami lokalnymi oraz jakimikolwiek innymi opłatami wobec Gminy
Wrocław,
f) o niefigurowaniu jako dłużnik w biurach informacji gospodarczej oraz, w przypadku osób
fizycznych, upoważnienie do wystąpienia do biur informacji gospodarczej o ujawnienie informacji
gospodarczych jej dotyczących,
g) o zapoznaniu się z „Regulaminem przeprowadzania nieograniczonych lub ograniczonych
przetargów pisemnych na najem lokali użytkowych położonych we Wrocławiu, stanowiących
własność Gminy Wrocław, zarządzanych przez Zarząd Zasobu Komunalnego” (załącznik do
Zarządzenia nr 90/2017 Dyrektora Zarządu Zasobu Komunalnego z dnia 04.04.2017r.), z
7
warunkami przetargu zawartymi w ogłoszeniu i ze wzorem umowy najmu oraz o przyjęciu
ustalonych tam warunków bez zastrzeżeń;
h) o zapoznaniu się przez oferenta ze stanem na etapie bieżącym realizacji remontu i przebudowy
przedmiotu najmu oraz z planowanym stanem przedmiotu najmu na dzień jego przekazania
Najemcy wynikającym z dokumentacji projektu budowlanego i wykonawczego pt. Przebudowa i
remont części bastionu Sakowego (Wzgórze Partyzantów) we Wrocławiu. Oferent przyjmuje ten
stan bez uwag i zastrzeżeń oraz oświadcza, że zapoznał się z wymaganiami spoczywającymi na
Najemcy w zakresie wykończenia, aranżacji i wyposażenia wnętrz lokali, technologii prowadzonej
w nich działalności oraz utrzymania, konserwacji i eksploatacji lokali wraz z tarasem, wynikających
z udostępnionej do wglądu ww. dokumentacji technicznej, załącznika nr 2 do wzoru umowy
najmu i zatwierdzonego projektu budowlanego w zakresie przebudowy lokali na potrzeby
prowadzenia w nich działalności gastronomicznej tj. restauracji i kawiarni.
Do złożenia w/w oświadczeń można wykorzystać wzory oświadczeń zamieszczone na stronie
internetowej pod ogłoszeniem o przetargu, lub dostępne w siedzibie ZZK, przy ul. Św. Elżbiety 3 pok. 13
lub 14.
UWAGA: W przypadku osób fizycznych działających lub zamierzających działać w formie spółki cywilnej
należy podać informacje i załączyć wymienione dokumenty uwzględniając wszystkie osoby fizyczne
indywidualnie oraz spółkę o ile została zawarta.
W przypadku dołączenia do oferty kserokopii wymaganych dokumentów należy dołączyć również
oświadczenie oferenta o zgodność złożonych kopii z oryginałami tych dokumentów.
OFERTA POWINNA BYĆ SPIĘTA, STRONY PONUMEROWANE I ZAPARAFOWANE.
OFERTA ORAZ WSZYSTKIE OŚWIADCZENIA MUSZĄ BYĆ PODPISANE.
Podczas części jawnej przetargu – otwarcia ofert - możliwe jest uzupełnienie dokumentów i informacji
wymienionych w ust. II. „DO OFERTY NALEŻY ZAŁĄCZYĆ”. Osoby uzupełniające dokumenty lub
składające oświadczenia w imieniu oferenta winny przedstawić komisji pełnomocnictwo do jego
reprezentowania. Oferty nie spełniające wymogów formalnych tj.: niezawierające wszystkich wymienionych
w ogłoszeniu jako obligatoryjne dokumentów i informacji (po ewentualnym uzupełnieniu); proponujące
działalność inną niż ta na jaką lokal został przeznaczony; złożone po terminie; z wpłatą wadium po
terminie; nie podpisane, itp. nie będą zakwalifikowane do części niejawnej przetargu.
Dodatkowo oferta może zawierać inne propozycje lub informacje dotyczące lokali. Wszelkie inne
nie wymienione jako obligatoryjne materiały dot. zagospodarowania lokali (np. projekty i
wizualizacje aranżacji lokali) oraz inne materiały dokumentujące doświadczenie lub wiarygodność
oferenta (w tym potwierdzające wiarygodność ekonomiczną) są mile widziane i mogą mieć wpływ
na ocenę oferty.
III. KRYTERIA WYBORU OFERT oraz możliwa do uzyskania liczba punktów:
Oferta może uzyskać maksymalnie 20pkt, przyznawanych wg poniższych kryteriów:
Kryteria wyboru ofert punktacja
1. wysokość czynszu max. 8pkt.
2. rodzaj proponowanej działalności (w tym koncepcja i oferta lokalu,
wizualizacja) od 0 do 3pkt.
3. doświadczenie w prowadzeniu proponowanej działalności od 0 do 3pkt.
4. wiarygodność oferenta w tym wiarygodność ekonomiczna od 0 do 3pkt.
5. Program wydarzeń kulturalnych od 0 do 3pkt.
8
Liczba punktów przyznanych przez komisję przetargową poszczególnym ofertom za kryterium wysokości
czynszu liczona jest według wzoru:
Czynsz max
Czynsz * = PP Maxc
gdzie:
Pc – punkty za czynsz;
Pmax – maksymalna możliwa do uzyskania liczba punktów za czynsz (XX
pkt);
Czynsz – oferowana kwota czynszu ocenianej oferty;
Czynsz max – najwyższa oferowana kwota czynszu spośród ocenianych w
części niejawnej ofert.
Liczba punktów przyznanych przez komisję przetargową poszczególnym ofertom za pozostałe wskazane
kryteria liczona jest według wzoru:
CZK
CZK
L
P
P =
gdzie:
P – punkty za dane kryterium;
PCZK – suma punktów przyznanych przez poszczególnych członków komisji;
LCZK – liczba członków komisji.
W przypadku gdy wyliczona, zgodnie z powyższymi wzorami liczba punktów nie stanowi liczby całkowitej,
komisja przetargowa zaokrągla ją w górę do dwóch miejsc po przecinku.
IV. UWAGI REGULAMINOWE:
1) W przetargu nie mogą brać udziału podmioty zalegające z jakimikolwiek płatnościami wobec Gminy
Wrocław, opłatami czynszowymi względem innych podmiotów, a także podmioty figurujące jako
dłużnicy w biurach informacji gospodarczej.
2) Oferent przed przystąpieniem do przetargu jest zobowiązany do zapoznania się ze stanem
technicznym lokali oraz możliwościami prowadzenia w tym lokalu działalności w wybranej branży
(dojście, dojazd, wymagania techniczno-sanitarne itp.).
3) Oferent przed przystąpieniem do przetargu jest zobowiązany do zapoznania się z regulaminem
przetargu t.j. -„Regulaminem przeprowadzania nieograniczonych lub ograniczonych przetargów
pisemnych na najem lokali użytkowych położonych we Wrocławiu, stanowiących własność Gminy
Wrocław, zarządzanych przez Zarząd Zasobu Komunalnego” (załącznik do Zarządzenia nr 90/2017
Dyrektora Zarządu Zasobu Komunalnego z dnia 04.04.2017r.), z warunkami przetargu zawartymi w
ogłoszeniu oraz ze wzorem umowy najmu.
4) Nakłady konieczne lub ulepszenia w lokalach poczynione dla potrzeb prowadzonej przez przyszłego
najemcę działalności oraz wszelkie inne prace remontowe lub przebudowy projektowane w lokalu
dokonywane będą przez niego po uprzednim uzyskaniu pisemnej zgody ZZK i wszystkich
wymaganych przepisami prawa pozwoleń i opinii, we własnym zakresie i na własny koszt bez prawa
dochodzenia ich zwrotu od Gminy Wrocław zarówno w trakcie trwania umowy jak i po jej ustaniu.
Prace remontowe wymagają uzgodnienia z Konserwatorem Zabytków. Obowiązek uzyskania opinii,
zezwoleń lub decyzji stosownych organów w przedmiocie możliwości prowadzenia zamierzonej
działalności, w tym ewentualnej zmiany sposobu użytkowania lokalu ciąży na najemcy.
5) Najemca ma obowiązek wnoszenia należności za najem lokalu od dnia przekazania przedmiotu najmu
bez względu na oczekiwanie na dokumenty oraz na wykonywanie prac remontowych i
przystosowywanie lokali do prowadzenia zamierzonej działalności określonych w pkt.4 powyżej.
9
6) Oferent, który wygra przetarg zobowiązany będzie w terminie do 21 dni od rozstrzygnięcia przetargu
(z uwzględnieniem § 2. ust.2 pkt. 22 regulaminu przetargu), pod rygorem odstąpienia przez ZZK od
zawarcia umowy najmu oraz przepadku wpłaconego wadium na rzecz Gminy Wrocław, do złożenia:
a) zaświadczenia z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu ze zobowiązaniami podatkowymi lub o
uregulowanym sposobie zapłaty zaległości, opatrzone datą nie wcześniejszą niż trzy miesiące
przed jego złożeniem,
b) zaświadczenia z ZUS/KRUS o niezaleganiu w opłacaniu składek lub o uregulowanym sposobie
zapłaty zaległości, opatrzone datą nie wcześniejszą niż trzy miesiące przed jego złożeniem,
c) zaświadczenia o niezaleganiu z podatkami i opłatami lokalnymi wobec Gminy Wrocław,
opatrzonego datą nie wcześniejszą niż trzy miesiące przed jego złożeniem, lub oświadczenia, iż nie
był i nie jest zobowiązany do uiszczania należności z tytułu podatków i opłat lokalnych wobec
Gminy Wrocław,
d) w przypadku oferentów (osób fizycznych) zamierzających działać wspólnie w lokalu – kopię umowy
spółki cywilnej.
UWAGA: W przypadku osób fizycznych działających lub zamierzających działać w formie spółki
cywilnej należy uwzględnić zaświadczenia dotyczące wszystkich osób fizycznych indywidualnie oraz
spółki, o ile została zawarta.
7) Umowę najmu należy podpisać w terminie wyznaczonym przez ZZK, jednak nie później niż w terminie
jednego miesiąca od daty rozstrzygnięcia przetargu, pod rygorem odstąpienia przez organizatora
przetargu od zawarcia umowy najmu oraz przepadku wpłaconego wadium na rzecz Gminy Wrocław (z
uwzględnieniem § 2. ust.2 pkt. 22 regulaminu przetargu).
8) Przesunięcie terminu na zawarcie umowy najmu i/lub dostarczenie wymaganych dokumentów
(opisane w pkt. 6 i 7 powyżej) może nastąpić jedynie w trybie określonym w § 2. ust.2 pkt. 22
regulaminu przetargu.
9) Najemca ma obowiązek zawarcia indywidulanych umów za dostawę mediów (energia elektryczna,
energia cieplna, woda i ścieki, wywóz odpadów).
10) Najemca zobowiązany będzie nie później niż na 7 dni przed terminem przekazania przedmiotu
najmu przez Wynajmującego do złożenia zabezpieczenia należności Gminy Wrocław względem
najemcy wynikających i/lub związanych ze stosunkiem najmu, w wysokości 3-miesięcznego czynszu
wraz z podatkiem VAT, w formie kaucji pieniężnej chyba, że przed zawarciem umowy najmu, w
terminie do 21 dni od rozstrzygnięcia przetargu, wybierze inną formę zabezpieczenia z podanych do
wyboru: blokada środków pieniężnych na rachunku bankowym najemcy, bezwarunkowa gwarancja
bankowa, gwarancja ubezpieczeniowa.
11) Najemca zobowiązany będzie do złożenia w terminie 14 dni od przekazania przedmiotu najmu
oświadczenia w formie aktu notarialnego o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 § 1 pkt 4 kpc co
do wydania lokalu po upływie czasu na który umowa została zawarta (dotyczy umów zawieranych na
czas określony) oraz w trybie art. 777 § 1 pkt. 5 kpc co do obowiązku spłaty zadłużenia należności
wynikających z umowy najmu wraz z naliczonymi odsetkami do wysokości 5-cio miesięcznych
należności tj. czynszu brutto.
12) Najemca zobowiązany będzie do uiszczania podatku od nieruchomości za przedmiot najmu.
13) Do wylicytowanego miesięcznego czynszu netto zostanie doliczony podatek VAT zgodnie z
obowiązującą stawką.
14) Czynsz najmu płatny jest przez Najemcę z góry do 10-go dnia każdego miesiąca na konto
Wynajmującego.
15) Wysokość czynszu, może być aktualizowana przez Wynajmującego o wskaźnik inflacji (przyrost cen
towarów konsumpcyjnych i usług wg wskaźnika procentowego ogłaszanego przez GUS) w drodze
10
pisemnego zawiadomienia. Nowa stawka czynszu najmu obowiązuje od pierwszego dnia miesiąca
następującego po tym, w którym Najemcy zostało doręczone powiadomienie o aktualizacji tej stawki.
Aktualizacja czynszu może następować nie częściej niż raz w roku kalendarzowym.
16) Najemca zobowiązany będzie do rozpoczęcia działalności w lokalu nie później niż w terminie
podanym w niniejszym ogłoszeniu w pozycji „Maksymalny termin, do kiedy najemca zobowiązany jest
rozpocząć działalności w lokalu”.
17) Ogłaszającemu przetarg przysługuje prawo swobodnego wyboru ofert lub do zamknięcia przetargu
bez wybrania którejkolwiek z ofert. Przetarg może być odwołany lub unieważniony z ważnych
powodów, co wymaga uzasadnienia.
18) Wadium wpłacone przez wygrywającego przetarg zalicza się na poczet czynszu, a wadia wpłacone
przez pozostałych uczestników przetargu zostaną zwrócone na rachunek bankowy, z którego
dokonano wpłaty.
19) W przypadku wpłaty wadium bez podania rachunku bankowego oferenta (wpłata w kasie banku,
agencji opłat lub za pośrednictwem Poczty Polskiej ) oferent, który nie wygrał przetargu zobowiązany
jest złożyć pisemne oświadczenie z podaniem nr rachunku bankowego i nazwiska jego właściciela, na
który zwrócone ma być wadium lub dyspozycję zwrotu za pośrednictwem Poczty Polskiej. Wadium
zwracane za pośrednictwem poczty pomniejszone będzie o prowizję wynikającą z taryfikatora opłat
PP. S.A.
20) Wadium ulega przepadkowi na rzecz Gminy w razie niedostarczenia przez oferenta w terminie
dokumentów wymienionych w pkt.6 uwag regulaminowych niniejszego ogłoszenia.
21) Wadium ulega przepadkowi na rzecz Gminy w razie uchylenia się oferenta, który wygrał przetarg od
zawarcia umowy najmu w terminie i miejscu wyznaczonym przez Gminę Wrocław, zgodnie z pkt.7
uwag regulaminowych niniejszego ogłoszenia.
V. Klauzula Informacyjna RODO
Administratorem danych osobowych jest Zarząd Zasobu Komunalnego (ul. Św. Elżbiety 3, 50-111 Wrocław). Kontakt z
Inspektorem Ochrony Danych przez e-mail: ochronadanych@zzk.wroc.pl. Pani/Pana dane zbierane są w celu
nawiązywania współpracy, działań podejmowanych przed zawarciem umowy, podpisywania umów, ich realizacji i
prowadzenia dokumentacji współpracy, wypełnienia obowiązków prawnych nałożonych na Administratora w związku z
przepisami prawa (m.in. ustawą o rachunkowości, ustawą o podatku Vat), ewentualnego ustalenia i dochodzenia
roszczeń lub obrony przed roszczeniami, realizacji umowy, jaka wiąże Administratora z Pani/Pana pracodawcą oraz w
celu wypełniania zadań przez Panią/Pana. Ma Pani/Pana prawo dostępu, żądania poprawienia, usunięcia lub
ograniczenia przetwarzania danych osobowych. Szczegóły dotyczące przetwarzania dostępne są pod adresem:
https://zzk.wroc.pl/wp-content/uploads/2022/02/Klauzula-informacyjna-dla-kontrahenta-jego-pracownikow-osobreprezentujacych-....pdf
https://zzk.wroc.pl/wp-content/uploads/2022/02/Klauzula-informacyjna-dla-najemcow.pdf
Szczegółowych informacji o lokalu i warunkach przetargu udziela: Dział Lokali Użytkowych
Zarządu Zasobu Komunalnego ul. Św. Elżbiety 3, pokój nr 13, tel. 71-7762448, lub pok. 14, tel.
71-7762450 lub pokój nr 17, tel. 71-7762440
Link do ogłoszeń: http://bip.zzk.wroc.pl/?app=przetargi_lokal

Mapa

Inne archiwalne oferty w tym rejonie

Archiwalna oferta

Przetarg na dzierżawę gruntów rolnych [10,29 ha]
dolnośląskie
10.2900 ha
7603 PLN

Archiwalna oferta

Przetarg na dzierżawę gruntu [kwiaciarnia]
dolnośląskie
0.0050 ha
1300 PLN

Archiwalna oferta

Przetarg na dzierżawę nieruchomości [handel]
dolnośląskie
0.0265 ha
2118 PLN

Archiwalna oferta

Przetarg na dzierżawę gruntu [plac kruszywa]
dolnośląskie
0.3686 ha
9215 PLN

Archiwalna oferta

Przetarg na dzierżawę nieruchomości [pawilon]
dolnośląskie
0.0368 ha
500 PLN

Archiwalna oferta

Przetarg na dzierżawę nieruchomości [usługi]
dolnośląskie
0.3015 ha
8300 PLN

Archiwalna oferta

Przetarg na dzierżawę nieruchomości [siłownia]
dolnośląskie
0.0195 ha
5500 PLN

Archiwalna oferta

Przetarg na dzierżawę gruntu [stacja bazowa]
dolnośląskie
0.0500 ha
2000 PLN