Pieniński Park Narodowy
34-450 Krościenko n/D, ul. Jagiellońska 107 B
tel. (0-18) 26-256-01 lub 26-256-02, fax 26-256-03
e-mail: biuro@pieninypn.pl
ogłasza drugi pisemny przetarg nieograniczony ofertowy
na dzierżawę lokalu użytkowego na przystani flisackiej w Sromowcach Kątach przeznaczonego na prowadzenie działalności gastronomiczno - handlowej w okresie 01.04.2024 r. do 30.11.2028 r.
I. PRZEDMIOT PRZETARGU
Przedmiotem przetargu jest dzierżawa lokalu użytkowego.
- Lokal znajduje się w pawilonie głównym przystani flisackiej w Sromowcach Kątach, położonym na działce ewidencyjnej nr 1605/13, wpisanej do księgi wieczystej pod nr NS1T/00036111/6.
- Lokal przeznaczony jest do prowadzenia działalności gastronomiczno – handlowej, bez prawa sprzedaży alkoholu (z wyłączeniem napojów do 5% zawartości alkoholu). Dzierżawca zobowiązany jest do wyposażenia lokalu w niezbędny sprzęt kuchenny i meble.
- Powierzchnia lokalu przeznaczona do dzierżawy według aktualnej inwentaryzacji – 243,50 m2 zgodnie z załącznikiem 1. Roczne zużycie energii elektrycznej wynosiło w latach ubiegłych ok. 11000 – 14000 kWh, roczne zużycie wody wynosiło w latach ubiegłych ok 26 m3.
- Lokal znajduje się w obrębie początkowej przystani flisackiej w Sromowcach Kątach. Główną funkcją przystani jest odprawienie turystów do łodzi flisackich. Inne funkcje przystani, w tym gastronomiczna i sanitarna stanowią dodatkowe udogodnienie dla turystów, którzy mogą z nich skorzystać. W związku z powyższym przy planowaniu działalności lokalu należy brać pod uwagę specyfikę miejsca.
- Lokal zostanie wydzierżawiony na okres od 01 kwietnia 2024 r. do 30 listopada 2028 r. Rozwiązanie umowy dzierżawy może nastąpić przez każdą ze stron bez podawania przyczyny i bez konsekwencji finansowych z zachowaniem miesięcznego wypowiedzenia ze skutkiem na 1 grudnia każdego roku.
- Wysokość proponowanego w ofercie rocznego czynszu dzierżawnego musi być wyższa niż kwota wywoławcza, wynosząca 30 000 zł brutto (w tym 23% VAT).
- Roczny czynsz dzierżawny będzie płatny przelewem na podstawie faktury wystawionej przez PPN, w trzech równych ratach:
I rata płatna do 31 maja każdego roku
II rata płatna do 31 lipca każdego roku
III rata płatna do 31 sierpnia każdego roku.
- W latach 2025 – 2028 czynsz dzierżawny będzie uaktualniany o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych, w oparciu o komunikat GUS za rok poprzedni.
- Lokal przeznaczony jest do oddania w dzierżawę.
- Wysokość wadium uczestnictwa w przetargu wynosi 2 000 zł (słownie: dwa tysiące złotych).
II. CZAS ORAZ MIEJSCE SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
- Ofertę należy złożyć w sekretariacie PPN najpóźniej 20 lutego 2024 r. do godz. 14.00. Oferty wysłane pocztą muszą dotrzeć do siedziby PPN przed ww. terminem.
- Otwarcie ofert nastąpi 23 lutego 2024 r. o godz. 09.00 w siedzibie Pienińskiego Parku Narodowego w Krościenku ul. Jagiellońska 107 b, w sali nr 125.
III. WARUNKI UDZIAŁU W PRZETARGU
Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest:
- Wpłata wadium w wysokości 2 000 zł na konto Pienińskiego Parku Narodowego w BGK 17 1130 1150 0012 1252 6590 0001 z dopiskiem „Wadium w przetargu na restaurację”. Kwota wadium musi wpłynąć na konto PPN nie później niż do 20 lutego 2024 r. do godz. 14.00
1.1. Wadium oferenta wygrywającego przetarg podlega zaliczeniu na poczet czynszu dzierżawnego. W przypadku niepodpisania umowy dzierżawy przez oferenta wygrywającego przetarg w terminie wskazanym w zawiadomieniu o miejscu i terminie zawarcia umowy, wadium ulega przepadkowi.
1.2. Zwrot wadium pozostałym oferentom nastąpi przelewem na wskazane przez nich konto bankowe, nie później niż w terminie 7 dni od dnia:
a) odstąpienia od przetargu,
b) zamknięcia przetargu,
c) unieważnienia przetargu,
d) zakończenia przetargu wynikiem negatywnym
- Złożenie kompletnej oferty nie później niż 3 dni przed dniem rozpoczęcia przetargu (otwarcia ofert).
2.1. Ofertę sporządzoną w formie pisemnej w języku polskim, na formularzu ofertowym składa się w zamkniętej kopercie z napisem „Przetarg – restauracja”.
2.2. Oferta powinna zawierać wypełniony i podpisany formularz ofertowy (załącznik 1 do niniejszego ogłoszenia) obejmujący:
a) imię i nazwisko, adres albo nazwę lub firmę oraz siedzibę oferenta,
b) adres do korespondencji elektronicznej (e-mail lub e-PUAP)
c) numer identyfikacji podatkowej, jeżeli oferent jest przedsiębiorcą,
d) datę sporządzenia oferty,
e) oświadczenie, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu oraz wzorem umowy (załącznik 2 do niniejszego ogłoszenia) i przyjmuje je bez zastrzeżeń,
f) oferowaną wartość czynszu dzierżawnego wyrażoną cyfrowo (do dwóch miejsc po przecinku) i słownie, wyższą niż wywoławcza wartość czynszu wynosząca 30 000 zł brutto (w tym 23 % VAT).
Inny sposób podania kwoty oraz jej wysokości powoduje odrzucenie oferty.
2.3. Do oferty należy dołączyć luzem dowód wpłaty wadium.
Zamkniętą kopertę z formularzem ofertowym oraz dołączony luzem dowód wpłaty wadium należy włożyć do większej, zaadresowanej koperty z dopiskiem „Przetarg – restauracja” i dostarczyć do PPN. Zaadresowana koperta zostanie otwarta 3 dni przed przetargiem w celu sprawdzenia wniesienia wadium. Otwarcie zamkniętej koperty z formularzem ofertowym nastąpi w dniu otwarcia ofert, czyli 23 lutego 2024 r. o godz. 09.00.
IV. INNE POSTANOWIENIA
- Powołana przez PPN komisja przetargowa dokona oceny spełniania powyższych warunków. Komisja przetargowa odmawia zakwalifikowania oferty do dalszego postępowania przetargowego, jeżeli:
a) nie odpowiada warunkom przetargu,
b) została złożona po wyznaczonym terminie,
c) nie zawiera danych wymienionych w pkt III 2.2. lub dane te są niekompletne,
d) do oferty nie dołączono dowodu wniesienia wadium,
e) jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej treści.
- Informacje o przetargu oraz szczegółowe warunki umowy dostępne są u kierownika działu udostępniania parku do zwiedzania – Andrzeja Kowalskiego, w każdym dniu roboczym w godz. 8 – 15, tel. (0-18) 2625601 lub 2625602 w. 25. Ogłoszenie wraz załącznikami są także dostępne na stronie internetowej BIP Pienińskiego PN (https://bip.malopolska.pl/ppn).
- Zainteresowani oferenci mają możliwość dokonania wizji lokalnej 16 lutego 2024 r. o godz. 11.00 po wcześniejszym zgłoszeniu na adres: biuro@pieninypn.pl (w zgłoszeniu należy podać numer kontaktowy, zgłoszenia będą przyjmowane do godz. 10.00). Brak zgłoszenia będzie uznany jako rezygnacja z wizji terenowej.
- Przetarg uważa się za zamknięty z chwilą podpisania protokołu stanowiącego podstawę do zawarcia umowy.
- W przypadku konieczności wyrażenia przez organ nadzorujący (Minister Klimatu i Środowiska) zgody na dokonanie czynności prawnej, podpisanie umowy nastąpi po jej uzyskaniu. Okres na zawiadomienie o terminie i miejscu podpisania umowy ulega zawieszeniu na czas rozpatrywania wniosku o ww. zgodę. (art. 10 g ustawy o ochronie przyrody – Dz. U. 2023 poz. 1336).
- PPN zastrzega sobie prawo odstąpienia od przeprowadzenia przetargu przed jego rozpoczęciem bez podania przyczyny.
V. ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ
- Do niniejszego przetargu mają zastosowanie przepisy Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20.07.2012 w sprawie przetargów oraz rokowań na rozporządzanie nieruchomościami przez parki narodowe (Dz. U. 2012 poz. 868).
- Uczestnikowi przetargu przysługuje prawo do złożenia skargi do ministra właściwego do spraw środowiska za pośrednictwem dyrektora PPN na czynności związane z przeprowadzeniem przetargu, w terminie 7 dni od otrzymania zawiadomienia o wyniku przetargu.
Załączniki do ogłoszenia:
- Rzut części gastronomicznej
- Formularz ofertowy
- Wzór umowy