Wójt Gminy Dobra
ogłasza przetarg pisemny nieograniczony na dzierżawę części działki
nr 11/4 o powierzchni 0,0347 ha położonej w Dobrej, gmina Dobra.
1. Przedmiotem przetargu jest cześć nieruchomości niezabudowanej, położonej w Dobrej w granicy działki oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków nr 11/4 obręb Dobra, dla której Sąd Rejonowy - Prawobrzeże i Zachód w Szczecinie, XI Zamiejscowy Wydział Ksiąg Wieczystych z siedzibą w Policach prowadzi księgę wieczystą SZ2S/00001642/8.
2. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu pisemnego nieograniczonego, zgodnie Uchwałą NR XLVIII/633/2023 Rady Gminy Dobra z dnia 28 grudnia 2023 r. w sprawie określenia zasad wynajmowania i wydzierżawiania nieruchomości na czas oznaczony dłuższy niż trzy lata lub na czas nieoznaczony oraz Zarządzeniem nr 17/2024 Wójta Gminy Dobra z dnia 25 stycznia 2024 r. w sprawie ustalenia stawek czynszu za najem i dzierżawę nieruchomości stanowiących własność Gminy Dobra.
3. Wywoławcza kwota miesięcznej stawki czynszu dzierżawnego za część działki nr 11/4 o powierzchni 0,0347 ha wynosi: 121,45 zł
4. Umowa dzierżawy zostanie zawarta na czas nieoznaczony.
5. Nieruchomość nie jest obciążona ciężarami i hipotekami, nie toczy się też w stosunku do niej postępowanie administracyjne.
6. Działka nr 11/4 nie jest objęta obowiązującym planem miejscowym.
7. Minimalna kwota postąpienia wynosi 1% ceny wywoławczej z zaokrągleniem w gorę do pełnych dziesiątek złotych.
8. Ustalona stawka czynszu podlega corocznej waloryzacji w oparciu o średnioroczny wskaźnik cen od towarów i usług konsumpcyjnych podawane przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. Coroczna waloryzacja wysokości stawki czynszu nie wymaga aneksu do umowy.
9. Dzierżawca zobowiązuje się do uiszczenia podatków i innych ciężarów związanych z posiadaniem przedmiotu dzierżawy a obciążających zgodnie z obowiązującymi przepisami właściciela lub posiadacza nieruchomości.
10. Warunkiem przystąpienia oferenta do przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 20% ceny wywoławczej tj. 24,29 zł w pieniądzu, z podaniem tytułu wpłaty na konto Bank PKO BP nr 46 1020 4795 0000 9302 0331 9639, najpóźniej do dnia 24 maja 2024 r. (za datę wniesienia wadium uważa się datę zaksięgowania środków pieniężnych na rachunku bankowym Gminy Dobra)
11. Kryteriami oceny ofert będą: najwyższa cena.
12. Ofertę należy składać za pośrednictwem Poczty Polskiej lub za pomocą usługi kurierskiej (decyduje data wpływu do Urzędu Gminy), Urzędzie Gminy Dobra przy ul. Szczecińskiej 16a, 72-003 Dobra lub przy ul. Granicznej 24a, 72-003 Dobra, do dnia 24 maja 2024 r. do godz. 15.00.
Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
13. Pisemna oferta powinna zawierać:
1) imię, nazwisko i adres oferenta albo nazwę lub firmę oraz siedzibę, jeżeli oferentem jest osoba prawna lub inny podmiot;
2) datę sporządzenia oferty;
3) oświadczenie, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń;
4) oferowaną wysokość czynszu dzierżawnego (wyższą od czynszu określonego w punkcie 10 niniejszego ogłoszenia)
5) dowód wpłacenia wadium,
6) podpis oferenta.
15. Oferty należy składać w zaklejonych kopertach z opisem:
„Dzierżawa części nieruchomości, dz. 11/4 obręb Dobra o powierzchni 0,0347 ha. Nie otwierać przed 24 maja 2024 r.”
16. Komisja przetargowa odmawia zakwalifikowania ofert do przetargu, jeżeli nie odpowiadają warunkom przetargu, zostały złożone po wyznaczonym terminie, nie zawierają danych wymienionych w punkcie 13 niniejszego ogłoszenia lub dane te są niekompletne albo są nieczytelne, lub budzą wątpliwości co do treści.
17. Zawarcie umowy nastąpi w ciągu 7 dni od daty rozstrzygnięcia przetargu.
18. Część jawna przetargu odbędzie się w sali konferencyjnej Wydziału ds. Komunalnych i Inwestycji ul. Graniczna 24a w Dobrej, w dniu 27 maja 2024 r. o godz. 1200, część niejawna odbędzie się o godzinie 1230.
19. Niniejsze ogłoszenie o przetargu podaje się do publicznej wiadomości przez ogłoszenie w prasie lokalnej, wywieszenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Wydziału ds. Komunalnych i Inwestycji przy ul. Granicznej 24a, a także na stronie www.bip.dobraszczecinska.pl.
20. Dodatkowe informację można uzyskać w Wydziale ds. Komunalnych i Inwestycji w Dobrej, ul. Graniczna 24a w godzinach pracy urzędu (informacji udziela Wioletta Czarnota pok. 7, tel. 91 424 19 73, adres mail: nieruchomosci1@dobraszczecinska.pl).