Oferta archiwalna

ID Oferty: #513
Powierzchnia: 0.0534 ha
Przeznaczenie: restauracja
Wadium: 7000 zł
Dojazd: asfalt
Dzierżawa: 6 lat(a)
Data dodania: 06/05/2024
Przetarg zakończył się: 4 grudnia, 2024

Przetarg dzierżawa restauracji

Cena: 2000 PLN

Opis

OGŁOSZENIE O ROKOWANIACH

z dnia 06.05.2024 r.

na najem nieruchomości

Karkonoskiego Parku Narodowego

z siedzibą w Jeleniej Górze

 

Na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1336) oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20 lipca 2012 r. w sprawie przetargów oraz rokowań na rozporządzanie nieruchomościami przez parki narodowe (Dz.U. z 2012, poz. 868), Karkonoski Park Narodowy z siedzibą w Jeleniej Górze, ul. Cieplicka 196, 58-570 Jelenia Góra; tel/fax 0-75 755 33 48; adres strony internetowej: www.kpnmab.pl (dalej „KPN”), ogłasza rokowania na najem nieruchomości KPN, w skład której wchodzą:

  1. pomieszczenia o łącznej powierzchni: 282,40 m2przeznaczone pod działalność gastronomiczną (restauracja), zlokalizowane na parterze budynku tzw. Małej Stajni w Centrum Przyrodniczo – Edukacyjnym Karkonoskiego Parku Narodowego, przy ul. Karkonoskiej 3 w Jeleniej Górze, obręb: 026101_1.0012 Sobieszów, numer działki: 19, Księga Wieczysta nr: JG1J/00074794/9, nieruchomość wpisana do rejestru zabytków pod numerem A/5033/900/J;
  2. nieruchomość gruntowa o łącznej powierzchni: 240,00 m2przeznaczona na ogródek restauracyjny, zlokalizowana przy ul. Karkonoskiej 3 w Jeleniej Górze, obręb: 026101_1.0012 Sobieszów, numer działki: 19, Księga Wieczysta nr: JG1J/00074794/9, nieruchomość wpisana do rejestru zabytków pod numerem A/5033/900/J;
  3. nieruchomość gruntowa o łącznej powierzchni: 11,80 m2przeznaczona na miejsce do selektywnej zbiórki odpadów, zlokalizowana w Jeleniej Górze, obręb: 026101_1.0012 Sobieszów, numer działki: 19, Księga Wieczysta nr: JG1J/00074794/9, nieruchomość wpisana do rejestru zabytków pod numerem A/5033/900/J.
  4. Szczegółowy wykaz pomieszczeń oraz nieruchomości gruntowych będących przedmiotem najmu zawarto w tabeli:
 

l.p.

 

nr działki

 

obręb

 

pomieszczenie/nieruchomość gruntowa

 

pow. m2

 

pow. łącznie dla poszczególnej działki m2

1.19

 

026101_1.0012 Sobieszówsala konsumentów149,30282,40
2.bufet23,00 
3.kuchnia35,90 
4.zmywalnia3,40 
5.przygotowalnia mięs3,20 
6.przygotowalnia warzyw4,80 
7.magazyn4,50 
8.magazyn3,0 
9.komunikacja8,6 
10.komunikacja4,0 
11.szatnia6,20 
12.toaleta personelu4,40 
13.pomieszczenie gospodarcze1,60 
14.wc5,0 
15.wc4,5 
16.wc7,6 
17.komunikacja7,6 
18.komunikacja4,6 
19.pomieszczenie gospodarcze1,20 
20.nieruchomość gruntowa         ( ogródek restauracyjny)240,00240,00
21.nieruchomość gruntowa (miejsce do selektywnej zbiórki odpadów)11,8011,80
Łączna powierzchnia użytkowa nieruchomości:534,20

 

  1. Plan sytuacyjny z zaznaczeniem budynku Małej Stajni, terenu ogródka przynależnego do restauracji oraz terenu pod miejsce przeznaczone do zbierania odpadów stanowi Załącznik nr 1do niniejszego Ogłoszenia.
  2. Rzut parteru budynku Małej Stajni stanowi Załącznik nr 2do niniejszego Ogłoszenia  (uwaga: pomieszczenie techniczne o pow. 14,4 m2 zostało wyłączone z przedmiotu najmu).
  3. Nieruchomość będąca przedmiotem najmu położona jest na terenie objętym Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego dla jednostki Sobieszów w Jeleniej Górze, przyjętym Uchwałą Nr 218.XXIV.2012 z dnia 27 marca 2012 r. Rady Miejskiej w Jeleniej Górze sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla jednostki Sobieszów w Jeleniej Górze, opublikowanej w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego – poz. 2229 z dnia 25 czerwca 2012 r. Zgodnie ww. planem nieruchomość posiada następujące przeznaczenie: U/M,MN 5 – tereny zabudowy usługowej oraz jako uzupełninie zabudowy mieszkaniowej.Tekst uchwały dostępny jest Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Jelenia Góra.
  4. Nieruchomość będąca przedmiotem najmu przeznaczona jest pod działalność gastronomiczną. Pomieszczenia parteru w budynku Małej Stajni zostaną dostosowane, a następnie wyposażone na potrzeby funkcjonowania restauracji. Teren przed budynkiem Małej Stajni o powierzchni 240 m2przeznaczony jest pod ogródek restauracyjny. Ponadto przedmiotem najmu jest nieruchomość gruntowa o pow. 11,80 m2, na której zorganizowane zostanie miejsce do selektywnej zbiórki odpadów.
  5. Przeznaczenie nieruchomości oraz sposób jej zagospodarowania zawiera projekt umowy najmu, zamieszczony na stronie BIP KPN oraz dostępny w siedzibie KPN (Załącznik nr 3 do Ogłoszenia).
  6. Na zasadach określonych w ust. 8-11, przed zawarciem umowy, Najemca jest zobowiązany przygotować oraz uzgodnić z Wynajmującym proponowany sposób realizacji umowy najmu w postaci „Szczegółowego opisu koncepcji prowadzenia działalności”.
  7. Najemca w terminie 7 dni od daty otrzymania ustnego zawiadomienia o wyniku rokowań, przedstawi Wynajmującemu „Szczegółowy opis koncepcji prowadzenia działalności”.
  8. Wynajmujący zatwierdzi „Szczegółowy opis koncepcji prowadzenia działalności” w ciągu 7 dni od daty otrzymania lub w tym terminie zgłosi Najemcy na piśmie uwagi ze wskazaniem w ich uzasadnieniu na wymagania opisane w Ogłoszeniu o przetargu.
  9. W przypadku zgłoszenia przez Wynajmującego uwag do „Szczegółowego opisu koncepcji prowadzenia działalności”, Najemca zobowiązany będzie do uwzględnienia tych uwag i przedłożenia Wynajmującemu poprawionej koncepcji w terminie 7 dni od daty otrzymania zgłoszonych przez Wynajmującego uwag.
  10. Pisemne potwierdzenie przez Wynajmującego uwzględnienia jego uwag lub brak zgłoszenia uwag w terminie 7 dni od daty otrzymania poprawionego „Szczegółowego opisu koncepcji prowadzenia działalności”, będą uważane przez Strony za akceptację  koncepcji.
  11. Wynajmujący przysługuje prawo odmowy zawarcia umowy najmu w przypadku niezgodności „Szczegółowego opisu koncepcji prowadzenia działalności” z wytycznymi zawartymi w Ogłoszeniu o rokowaniach.
  12. Zatwierdzony przez Wynajmującego „Szczegółowego opisu koncepcji prowadzenia działalności” stanowić będzie załącznik do ww. umowy.
  13. Okres najmu nieruchomości wynosi 6 latod dnia zawarcia umowy najmu.
  14. Najemca zobowiązany będzie zagospodarować nieruchomość i rozpocząć działalność gastronomiczną w terminie 60 dniod dnia zawarcia umowy najmu.
  15. Czynsz za najem nieruchomości obejmuje:
  16. czynsz miesięczny w wysokości nie niższej niż 2 000,00 zł(słownie: dwa tysiące złotych), powiększony o podatek od towarów i usług (podatek VAT), według obowiązującej w dniu wystawienia faktury stawki,
  17. czynsz miesięczny stanowiący 2,5%przychodu osiągniętego w danym miesiącu w wyniku działalności gospodarczej prowadzonej na nieruchomości stanowiącej przedmiot najmu, powiększony o podatek od towarów i usług (podatek VAT), według obowiązującej w dniu wystawienia faktury stawki,
  18. czynsz miesięcznystanowiący równowartość podatku od nieruchomości ustalony na podstawie decyzji Prezydenta Miasta Jelenia Góra w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości, powiększony o podatek od towarów i usług (podatek VAT), według obowiązującej w dniu wystawienia faktury stawki.
  19. Czynsz, o którym mowa w ust. 16 pkt 1, 2 i 3 płatny będzie za okresy miesięczne  z góry, na podstawie wystawionej przez Wynajmującego faktury VAT, w terminie 14 dni od daty wystawiania faktury, na rachunek bankowy Wynajmującego.
  20. Czynsz, o którym mowa w ust. 16 pkt 2 ustalany będzie na podstawie dokumentów księgowych/fiskalnych potwierdzających wysokość miesięcznego przychodu osiągniętego w wyniku działalności gospodarczej prowadzonej na nieruchomości stanowiącej przedmiot najmu.
  21. Czynsz, o którym mowa w ust. 16 pkt 1,2 i 3 za niepełne okresy obowiązywania umowy najmu płatny będzie proporcjonalnie.
  22. KPN ma prawo zwaloryzować stawkę czynszu, o którym mowa w ust. 16 pkt 1 po zakończeniu każdego roku kalendarzowego o średnioroczny wskaźnik cen towarów           i usług konsumpcyjnych, ogłoszony przez Główny Urząd Statystyczny za rok ubiegły.
  23. Czynsz, o którym mowa w ust. 16 pkt 3 będzie ulegał zmianie w przypadku zmiany stawek podatku od nieruchomości.
  24. W sytuacji zmiany lub nałożenia na KPN nowego podatku lub opłaty np. podatku katastralnego lub innej opłaty publiczno-prawnej dotyczącej przedmiotu najmu, czynsz, o którym mowa w ust. 16 pkt 3 zostanie powiększony o równowartość danego podatku lub opłaty i będzie obowiązywać od miesiąca następującego po tej zmianie.
  25. Najemca zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz KPN opłat eksploatacyjnych związanych z utrzymaniem lokalu i nieruchomości gruntowych oraz eksploatacją mediów, obejmujących w szczególności opłaty za zużycie energii elektrycznej (w tym opłaty stałe i zmienne, dystrybucyjne, przesyłowe i inne składające się̨ na cenę̨ energii elektrycznej), dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków, monitoring, ochronę fizyczną lokalu, nieprzewidziane koszty ochrony lokalu (np. przyjazd grupy interwencyjnej na skutek uruchomienia alarmu), ogólne ubezpieczenie budynku,                w którym znajduje się lokal, koszty obowiązkowych przeglądów technicznych, koszty bieżącej konserwacji (np. okresowe wymiany filtrów w centralach wentylacyjnych przypisanych do lokalu, okresowe przeglądy i oczyszczenia separatorów tłuszczu).
  26. Opłaty eksploatacyjne będą naliczane przez KPN na podstawie zainstalowanych liczników (o ile takie są zainstalowane) i/lub dokumentów źródłowych wystawianych przez dostawców tych mediów lub KPN, według stosowanych przez nich stawek tych opłat.
  27. Opłaty eksploatacyjne będą płatne od dnia protokolarnego przekazania lokalu, za okresy miesięczne (lub inne wynikające z okresów rozliczeniowych stosowanych przez dostawców mediów lub KPN), w terminie do 14 dni od daty wystawienia przez KPN faktury (refaktury), powiększonej o podatek od towarów i usług (podatek VAT), według obowiązującej w dniu wystawienia faktury stawki.
  28. W razie zmiany stawek opłat eksploatacyjnych Najemca zobowiązany będzie do zapłaty należności wyliczonej na podstawie nowych stawek.
  29. Opłaty za zużycie gazu dokonywane będzie na podstawie odrębnej umowy zawartej pomiędzy Najemcą i dostawcą gazu.
  30. Opłaty za odbiór odpadów Najemca dokonywał będzie na podstawie odrębnej umowy zawartej z gminną jednostką organizacyjną lub przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.
  31. Nieruchomość można oglądaćw dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 do 14:00, po wcześniejszym uzgodnieniu z p. Agnieszką Mandziej, tel.: 75 60 99 103.
  32. Pisemne zgłoszenie udziału w rokowaniach składać należy w sekretariacie KPN, ul. Cieplicka 196, 58-570 Jelenia Góra w terminie do dnia 20.05.2024 r. do godz. 15.00w zamkniętej kopercie z napisem: „Rokowania na najem nieruchomości w Karkonoskim Parku Narodowym”.
  33. Rokowania przeprowadzone zostaną w dniu05.2024 r. o godz. 9.00 w sali konferencyjnej nr 107 w siedzibie Karkonoskiego Parku Narodowego, ul. Cieplicka 196, 58-570 Jelenia Góra.
  34. Zgłoszenie powinno zawierać:
  35. imię, nazwisko i adres albo nazwę lub firmę oraz siedzibę oferenta;
  36. numer identyfikacji podatkowej, jeżeli oferent jest przedsiębiorcą;
  37. datę sporządzenia zgłoszenia;
  38. oświadczenie, że zgłaszający zapoznał się z warunkami rokowań i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń;
  39. oferowaną wartość rocznego czynszu z tytułu najmu nieruchomości i sposób jej zapłaty;
  40. dodatkowe propozycje uczestników rokowań;
  41. dowód zapłaty zadatku;

Formularz zgłoszenia (do pobrania) zamieszczono na stronie BIP KPN (załącznik nr 4 do Ogłoszenia).

  1. Wynajmujący nie ustala dodatkowych warunków rokowań.
  2. Kryterium wyboru oferty jest cena.
  3. Rokowania można przeprowadzić, choćby wpłynęło tylko jedno zgłoszenie spełniające warunki określone w ogłoszeniu o rokowaniach.
  4. Jeżeli uczestnika rokowań reprezentował będzie pełnomocnik, konieczne jest przedłożenie oryginału notarialnego pełnomocnictwa upoważniającego do działania na każdym etapie rokowań.
  5. Bezpośrednio po części jawnej rokowań Komisja, osobno z każdym z uczestników zakwalifikowanych do udziału w części ustnej rokowań, przeprowadzi negocjacje w zakresie wszystkich warunków koniecznych do zawarcia umowy oraz dodatkowych propozycji uczestników rokowań; dodatkowe propozycje uczestników rokowań złożone w trakcie części ustnej rokowań, nie mogą być mniej korzystne od zawartych w pisemnym zgłoszeniu.
  6. Po przeprowadzeniu ustnej części rokowań Komisja wybierze zwycięzcę albo ustali, że nie wybiera zwycięzcy.
  7. W przypadku złożenia przez uczestników rokowań równorzędnych propozycji Komisja może zorganizować dodatkowe ustne rokowania z tymi osobami.
  8. Komisja zastrzega sobie prawo do żądania dodatkowych wyjaśnień lub oświadczeń od uczestników w części jawnej rokowań.
  9. Rokowania uważa się za zamknięte z chwilą podpisania protokołu z rokowań przez przewodniczącego i członków komisji oraz osobę wyłonioną jako najemcę nieruchomości; protokół sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, jeden dla Dyrektora KPN, a jeden dla uczestnika rokowań, który wygrał rokowania.
  10. Przewodniczący komisji zawiadomi ustnie uczestników rokowań o wyniku rokowań bezpośrednio po ich zamknięciu.
  11. Dyrektorowi KPN przysługuje prawo zamknięcia rokowań bez wybrania oferty.
  12. Warunkiem uczestnictwa w rokowaniach jest wpłata zadatku w pieniądzu w wysokości: 7 000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100) gotówką w kasie KPN (w godzinach od 8.00 do 14.00) lub przelewem na rachunek bankowy KPN w Banku Gospodarstwa Krajowego nr 52 1130 1033 0018 8169 9620 0002.
  13. Zadatek należy wpłacić do dnia 20.05.2024 r. do godz. 14.30. W przypadku wpłaty zadatku przelewemterminem wniesienia zadatku jest data wpływu środków na rachunek bankowy KPN.
  14. Zadatek zwraca się przelewem na konto wskazane w Formularzu zgłoszenia, niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni na od dnia:
  15. odstąpienia od rokowań;
  16. zamknięcia rokowań;
  17. unieważniania rokowań;
  18. zakończenia rokowań wynikiem negatywnym.
  19. Zadatek nie podlega zwrotowi w przypadku, gdy uczestnik rokowań, który wygrał rokowania uchyla się od zawarcia umowy.
  20. Zawarcie umowy najmu wymaga uzyskaniu zgody Ministra Klimatu i Środowiska zgodnie z art. 38 i art. 39 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 125). Po jej uzyskaniu Dyrektor Karkonoskiego Parku Narodowego zawiadomi Najemcę o terminie zawarcia umowy. Brak takiej zgody skutkować będzie unieważnieniem postępowania.
  21. Pozostałe warunki rokowań reguluje rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 lipca 2012 r. w sprawie przetargów oraz rokowań na rozporządzanie nieruchomościami przez parki narodowe (Dz. U. z 2012 r., poz. 868).
  22. Przystępując do rokowań Najemca wyraża zgodę na przetwarzanie przez Karkonoski Park Narodowy z siedzibą w Jeleniej Górze danych osobowych w celu przeprowadzenia rokowań i zawarcia umowy najmu nieruchomości, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.) oraz wyraża zgodę na to, że dane osobowe Najemcy nieruchomości, a także czynsz za najem podane zostaną w ustnym zawiadomieniu o wynikach rokowań. Najemca posiada prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich poprawiania, a także w przypadkach określonych w ustawie o ochronie danych osobowych prawo sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
  23. Uczestnikowi rokowań przysługuje skarga na czynności związane z przeprowadzeniem rokowań, którą należy złożyć za pośrednictwem dyrektora KPN do ministra właściwego do spraw środowiska. Do skargi stosuje się przepisy § 15 ust. 2-6 i § 16 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20 lipca 2012 r. w sprawie przetargów oraz rokowań na rozporządzanie nieruchomościami przez parki narodowe (Dz. U. z 2012 r., poz. 868).

Zgodnie z art. 10e ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1336), Karkonoski Park Narodowy informuje, że:

  • pierwszy przetarg pisemny nieograniczony na najem nieruchomości, o których mowa w pkt 1 niniejszego ogłoszenia odbył się w następujących terminach:

- rozpoczęcie przetargu: 04.05.2023 r.

- termin składania ofert: 18.05.2023 r.

- zakończenie przetargu wynikiem negatywnym: 19.05.2023 r.

  • drugi przetarg pisemny nieograniczony na najem nieruchomości, o których mowa w pkt. 1 niniejszego ogłoszenia odbył się w następujących terminach:

- rozpoczęcie przetargu: 21.07.2023 r.

- termin składania ofert: 04.08.2023 r.

- zakończenie przetargu wynikiem negatywnym: 09.08.2023 r.

  • trzeci przetarg pisemny nieograniczony na najem nieruchomości, o których mowa w pkt. 1 niniejszego ogłoszenia odbył się w następujących terminach:

- rozpoczęcie przetargu: 17.01.2024 r.

- termin składania ofert: 01.02.2024 r.

- zakończenie przetargu wynikiem negatywnym: 05.02.2024 r.

  • czwarty przetarg pisemny nieograniczony na najem nieruchomości, o których mowa  w pkt. 1 niniejszego ogłoszenia odbył się w następujących terminach:

- rozpoczęcie przetargu: 08.03.2024 r.

- termin składania ofert: 25.03.2024 r.

- zakończenie przetargu wynikiem negatywnym: 02.04.2024 r.

 

Załączniki do Ogłoszenia o przetargu:

Załącznik nr 1    Plan sytuacyjny z zaznaczeniem budynku Małej Stajni, terenu ogródka przynależnego do restauracji oraz terenu pod miejsce przeznaczone do zbierania odpadów

Załącznik nr 2     Rzut parteru budynku Małej Stajni

Załącznik nr 3     Projekt umowy najmu

Załącznik nr 4     Formularz zgłoszenia udziału w rokowaniach

 Zał. nr 4 Formularz zgłoszenia

Typ pliku: PDF, Rozmiar: 88 KB

Wytworzył:

A.Mandziej

Udostępnił:

Wojnarowicz Dorota

(2024-05-06 10:14:13)

Ostatnio zmodyfikował:

 Zał. nr 3 Umowa najmu (projekt)

Typ pliku: PDF, Rozmiar: 1 MB

Wytworzył:

A.Mandziej

Udostępnił:

Wojnarowicz Dorota

(2024-05-06 10:14:12)

Ostatnio zmodyfikował:

 Zał. nr 2 Rzut parteru budynku Małej Stajni

Typ pliku: PDF, Rozmiar: 178 KB

Wytworzył:

A.Mandziej

Udostępnił:

Wojnarowicz Dorota

(2024-05-06 10:14:10)

Ostatnio zmodyfikował:

 Zał. 1 Plan sytuacyjny

Typ pliku: PDF, Rozmiar: 152 KB

Wytworzył:

A.Mandziej

Udostępnił:

Wojnarowicz Dorota

(2024-05-06 10:14:09)

Ostatnio zmodyfikował:

 Ogłoszenie o rokowaniach z dn. 06.05.2024

Typ pliku: PDF, Rozmiar: 477 KB

 

Mapa

Inne archiwalne oferty w tym rejonie

Archiwalna oferta

Przetarg na dzierżawę gruntów rolnych [10,29 ha]
dolnośląskie
10.2900 ha
7603 PLN

Archiwalna oferta

Przetarg na dzierżawę gruntu [kwiaciarnia]
dolnośląskie
0.0050 ha
1300 PLN

Archiwalna oferta

Przetarg na dzierżawę nieruchomości [handel]
dolnośląskie
0.0265 ha
2118 PLN

Archiwalna oferta

Przetarg na dzierżawę gruntu [plac kruszywa]
dolnośląskie
0.3686 ha
9215 PLN

Archiwalna oferta

Przetarg na dzierżawę nieruchomości [pawilon]
dolnośląskie
0.0368 ha
500 PLN

Archiwalna oferta

Przetarg na dzierżawę nieruchomości [usługi]
dolnośląskie
0.3015 ha
8300 PLN

Archiwalna oferta

Przetarg na dzierżawę nieruchomości [siłownia]
dolnośląskie
0.0195 ha
5500 PLN

Archiwalna oferta

Przetarg na dzierżawę gruntu [stacja bazowa]
dolnośląskie
0.0500 ha
2000 PLN