OGŁOSZENIE O ROKOWANIACH
z dnia 06.05.2024 r.
na najem nieruchomości
Karkonoskiego Parku Narodowego
z siedzibą w Jeleniej Górze
Na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1336) oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20 lipca 2012 r. w sprawie przetargów oraz rokowań na rozporządzanie nieruchomościami przez parki narodowe (Dz.U. z 2012, poz. 868), Karkonoski Park Narodowy z siedzibą w Jeleniej Górze, ul. Cieplicka 196, 58-570 Jelenia Góra; tel/fax 0-75 755 33 48; adres strony internetowej: www.kpnmab.pl (dalej „KPN”), ogłasza rokowania na najem nieruchomości KPN, w skład której wchodzą:
- pomieszczenia o łącznej powierzchni: 282,40 m2przeznaczone pod działalność gastronomiczną (restauracja), zlokalizowane na parterze budynku tzw. Małej Stajni w Centrum Przyrodniczo – Edukacyjnym Karkonoskiego Parku Narodowego, przy ul. Karkonoskiej 3 w Jeleniej Górze, obręb: 026101_1.0012 Sobieszów, numer działki: 19, Księga Wieczysta nr: JG1J/00074794/9, nieruchomość wpisana do rejestru zabytków pod numerem A/5033/900/J;
- nieruchomość gruntowa o łącznej powierzchni: 240,00 m2przeznaczona na ogródek restauracyjny, zlokalizowana przy ul. Karkonoskiej 3 w Jeleniej Górze, obręb: 026101_1.0012 Sobieszów, numer działki: 19, Księga Wieczysta nr: JG1J/00074794/9, nieruchomość wpisana do rejestru zabytków pod numerem A/5033/900/J;
- nieruchomość gruntowa o łącznej powierzchni: 11,80 m2przeznaczona na miejsce do selektywnej zbiórki odpadów, zlokalizowana w Jeleniej Górze, obręb: 026101_1.0012 Sobieszów, numer działki: 19, Księga Wieczysta nr: JG1J/00074794/9, nieruchomość wpisana do rejestru zabytków pod numerem A/5033/900/J.
- Szczegółowy wykaz pomieszczeń oraz nieruchomości gruntowych będących przedmiotem najmu zawarto w tabeli:
l.p. | nr działki | obręb | pomieszczenie/nieruchomość gruntowa | pow. m2 | pow. łącznie dla poszczególnej działki m2 |
1. | 19 | 026101_1.0012 Sobieszów | sala konsumentów | 149,30 | 282,40 |
2. | bufet | 23,00 | |
3. | kuchnia | 35,90 | |
4. | zmywalnia | 3,40 | |
5. | przygotowalnia mięs | 3,20 | |
6. | przygotowalnia warzyw | 4,80 | |
7. | magazyn | 4,50 | |
8. | magazyn | 3,0 | |
9. | komunikacja | 8,6 | |
10. | komunikacja | 4,0 | |
11. | szatnia | 6,20 | |
12. | toaleta personelu | 4,40 | |
13. | pomieszczenie gospodarcze | 1,60 | |
14. | wc | 5,0 | |
15. | wc | 4,5 | |
16. | wc | 7,6 | |
17. | komunikacja | 7,6 | |
18. | komunikacja | 4,6 | |
19. | pomieszczenie gospodarcze | 1,20 | |
20. | nieruchomość gruntowa ( ogródek restauracyjny) | 240,00 | 240,00 |
21. | nieruchomość gruntowa (miejsce do selektywnej zbiórki odpadów) | 11,80 | 11,80 |
Łączna powierzchnia użytkowa nieruchomości: | 534,20 |
- Plan sytuacyjny z zaznaczeniem budynku Małej Stajni, terenu ogródka przynależnego do restauracji oraz terenu pod miejsce przeznaczone do zbierania odpadów stanowi Załącznik nr 1do niniejszego Ogłoszenia.
- Rzut parteru budynku Małej Stajni stanowi Załącznik nr 2do niniejszego Ogłoszenia (uwaga: pomieszczenie techniczne o pow. 14,4 m2 zostało wyłączone z przedmiotu najmu).
- Nieruchomość będąca przedmiotem najmu położona jest na terenie objętym Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego dla jednostki Sobieszów w Jeleniej Górze, przyjętym Uchwałą Nr 218.XXIV.2012 z dnia 27 marca 2012 r. Rady Miejskiej w Jeleniej Górze sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla jednostki Sobieszów w Jeleniej Górze, opublikowanej w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego – poz. 2229 z dnia 25 czerwca 2012 r. Zgodnie ww. planem nieruchomość posiada następujące przeznaczenie: U/M,MN 5 – tereny zabudowy usługowej oraz jako uzupełninie zabudowy mieszkaniowej.Tekst uchwały dostępny jest Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Jelenia Góra.
- Nieruchomość będąca przedmiotem najmu przeznaczona jest pod działalność gastronomiczną. Pomieszczenia parteru w budynku Małej Stajni zostaną dostosowane, a następnie wyposażone na potrzeby funkcjonowania restauracji. Teren przed budynkiem Małej Stajni o powierzchni 240 m2przeznaczony jest pod ogródek restauracyjny. Ponadto przedmiotem najmu jest nieruchomość gruntowa o pow. 11,80 m2, na której zorganizowane zostanie miejsce do selektywnej zbiórki odpadów.
- Przeznaczenie nieruchomości oraz sposób jej zagospodarowania zawiera projekt umowy najmu, zamieszczony na stronie BIP KPN oraz dostępny w siedzibie KPN (Załącznik nr 3 do Ogłoszenia).
- Na zasadach określonych w ust. 8-11, przed zawarciem umowy, Najemca jest zobowiązany przygotować oraz uzgodnić z Wynajmującym proponowany sposób realizacji umowy najmu w postaci „Szczegółowego opisu koncepcji prowadzenia działalności”.
- Najemca w terminie 7 dni od daty otrzymania ustnego zawiadomienia o wyniku rokowań, przedstawi Wynajmującemu „Szczegółowy opis koncepcji prowadzenia działalności”.
- Wynajmujący zatwierdzi „Szczegółowy opis koncepcji prowadzenia działalności” w ciągu 7 dni od daty otrzymania lub w tym terminie zgłosi Najemcy na piśmie uwagi ze wskazaniem w ich uzasadnieniu na wymagania opisane w Ogłoszeniu o przetargu.
- W przypadku zgłoszenia przez Wynajmującego uwag do „Szczegółowego opisu koncepcji prowadzenia działalności”, Najemca zobowiązany będzie do uwzględnienia tych uwag i przedłożenia Wynajmującemu poprawionej koncepcji w terminie 7 dni od daty otrzymania zgłoszonych przez Wynajmującego uwag.
- Pisemne potwierdzenie przez Wynajmującego uwzględnienia jego uwag lub brak zgłoszenia uwag w terminie 7 dni od daty otrzymania poprawionego „Szczegółowego opisu koncepcji prowadzenia działalności”, będą uważane przez Strony za akceptację koncepcji.
- Wynajmujący przysługuje prawo odmowy zawarcia umowy najmu w przypadku niezgodności „Szczegółowego opisu koncepcji prowadzenia działalności” z wytycznymi zawartymi w Ogłoszeniu o rokowaniach.
- Zatwierdzony przez Wynajmującego „Szczegółowego opisu koncepcji prowadzenia działalności” stanowić będzie załącznik do ww. umowy.
- Okres najmu nieruchomości wynosi 6 latod dnia zawarcia umowy najmu.
- Najemca zobowiązany będzie zagospodarować nieruchomość i rozpocząć działalność gastronomiczną w terminie 60 dniod dnia zawarcia umowy najmu.
- Czynsz za najem nieruchomości obejmuje:
- czynsz miesięczny w wysokości nie niższej niż 2 000,00 zł(słownie: dwa tysiące złotych), powiększony o podatek od towarów i usług (podatek VAT), według obowiązującej w dniu wystawienia faktury stawki,
- czynsz miesięczny stanowiący 2,5%przychodu osiągniętego w danym miesiącu w wyniku działalności gospodarczej prowadzonej na nieruchomości stanowiącej przedmiot najmu, powiększony o podatek od towarów i usług (podatek VAT), według obowiązującej w dniu wystawienia faktury stawki,
- czynsz miesięcznystanowiący równowartość podatku od nieruchomości ustalony na podstawie decyzji Prezydenta Miasta Jelenia Góra w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości, powiększony o podatek od towarów i usług (podatek VAT), według obowiązującej w dniu wystawienia faktury stawki.
- Czynsz, o którym mowa w ust. 16 pkt 1, 2 i 3 płatny będzie za okresy miesięczne z góry, na podstawie wystawionej przez Wynajmującego faktury VAT, w terminie 14 dni od daty wystawiania faktury, na rachunek bankowy Wynajmującego.
- Czynsz, o którym mowa w ust. 16 pkt 2 ustalany będzie na podstawie dokumentów księgowych/fiskalnych potwierdzających wysokość miesięcznego przychodu osiągniętego w wyniku działalności gospodarczej prowadzonej na nieruchomości stanowiącej przedmiot najmu.
- Czynsz, o którym mowa w ust. 16 pkt 1,2 i 3 za niepełne okresy obowiązywania umowy najmu płatny będzie proporcjonalnie.
- KPN ma prawo zwaloryzować stawkę czynszu, o którym mowa w ust. 16 pkt 1 po zakończeniu każdego roku kalendarzowego o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych, ogłoszony przez Główny Urząd Statystyczny za rok ubiegły.
- Czynsz, o którym mowa w ust. 16 pkt 3 będzie ulegał zmianie w przypadku zmiany stawek podatku od nieruchomości.
- W sytuacji zmiany lub nałożenia na KPN nowego podatku lub opłaty np. podatku katastralnego lub innej opłaty publiczno-prawnej dotyczącej przedmiotu najmu, czynsz, o którym mowa w ust. 16 pkt 3 zostanie powiększony o równowartość danego podatku lub opłaty i będzie obowiązywać od miesiąca następującego po tej zmianie.
- Najemca zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz KPN opłat eksploatacyjnych związanych z utrzymaniem lokalu i nieruchomości gruntowych oraz eksploatacją mediów, obejmujących w szczególności opłaty za zużycie energii elektrycznej (w tym opłaty stałe i zmienne, dystrybucyjne, przesyłowe i inne składające się̨ na cenę̨ energii elektrycznej), dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków, monitoring, ochronę fizyczną lokalu, nieprzewidziane koszty ochrony lokalu (np. przyjazd grupy interwencyjnej na skutek uruchomienia alarmu), ogólne ubezpieczenie budynku, w którym znajduje się lokal, koszty obowiązkowych przeglądów technicznych, koszty bieżącej konserwacji (np. okresowe wymiany filtrów w centralach wentylacyjnych przypisanych do lokalu, okresowe przeglądy i oczyszczenia separatorów tłuszczu).
- Opłaty eksploatacyjne będą naliczane przez KPN na podstawie zainstalowanych liczników (o ile takie są zainstalowane) i/lub dokumentów źródłowych wystawianych przez dostawców tych mediów lub KPN, według stosowanych przez nich stawek tych opłat.
- Opłaty eksploatacyjne będą płatne od dnia protokolarnego przekazania lokalu, za okresy miesięczne (lub inne wynikające z okresów rozliczeniowych stosowanych przez dostawców mediów lub KPN), w terminie do 14 dni od daty wystawienia przez KPN faktury (refaktury), powiększonej o podatek od towarów i usług (podatek VAT), według obowiązującej w dniu wystawienia faktury stawki.
- W razie zmiany stawek opłat eksploatacyjnych Najemca zobowiązany będzie do zapłaty należności wyliczonej na podstawie nowych stawek.
- Opłaty za zużycie gazu dokonywane będzie na podstawie odrębnej umowy zawartej pomiędzy Najemcą i dostawcą gazu.
- Opłaty za odbiór odpadów Najemca dokonywał będzie na podstawie odrębnej umowy zawartej z gminną jednostką organizacyjną lub przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.
- Nieruchomość można oglądaćw dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 do 14:00, po wcześniejszym uzgodnieniu z p. Agnieszką Mandziej, tel.: 75 60 99 103.
- Pisemne zgłoszenie udziału w rokowaniach składać należy w sekretariacie KPN, ul. Cieplicka 196, 58-570 Jelenia Góra w terminie do dnia 20.05.2024 r. do godz. 15.00w zamkniętej kopercie z napisem: „Rokowania na najem nieruchomości w Karkonoskim Parku Narodowym”.
- Rokowania przeprowadzone zostaną w dniu05.2024 r. o godz. 9.00 w sali konferencyjnej nr 107 w siedzibie Karkonoskiego Parku Narodowego, ul. Cieplicka 196, 58-570 Jelenia Góra.
- Zgłoszenie powinno zawierać:
- imię, nazwisko i adres albo nazwę lub firmę oraz siedzibę oferenta;
- numer identyfikacji podatkowej, jeżeli oferent jest przedsiębiorcą;
- datę sporządzenia zgłoszenia;
- oświadczenie, że zgłaszający zapoznał się z warunkami rokowań i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń;
- oferowaną wartość rocznego czynszu z tytułu najmu nieruchomości i sposób jej zapłaty;
- dodatkowe propozycje uczestników rokowań;
- dowód zapłaty zadatku;
Formularz zgłoszenia (do pobrania) zamieszczono na stronie BIP KPN (załącznik nr 4 do Ogłoszenia).
- Wynajmujący nie ustala dodatkowych warunków rokowań.
- Kryterium wyboru oferty jest cena.
- Rokowania można przeprowadzić, choćby wpłynęło tylko jedno zgłoszenie spełniające warunki określone w ogłoszeniu o rokowaniach.
- Jeżeli uczestnika rokowań reprezentował będzie pełnomocnik, konieczne jest przedłożenie oryginału notarialnego pełnomocnictwa upoważniającego do działania na każdym etapie rokowań.
- Bezpośrednio po części jawnej rokowań Komisja, osobno z każdym z uczestników zakwalifikowanych do udziału w części ustnej rokowań, przeprowadzi negocjacje w zakresie wszystkich warunków koniecznych do zawarcia umowy oraz dodatkowych propozycji uczestników rokowań; dodatkowe propozycje uczestników rokowań złożone w trakcie części ustnej rokowań, nie mogą być mniej korzystne od zawartych w pisemnym zgłoszeniu.
- Po przeprowadzeniu ustnej części rokowań Komisja wybierze zwycięzcę albo ustali, że nie wybiera zwycięzcy.
- W przypadku złożenia przez uczestników rokowań równorzędnych propozycji Komisja może zorganizować dodatkowe ustne rokowania z tymi osobami.
- Komisja zastrzega sobie prawo do żądania dodatkowych wyjaśnień lub oświadczeń od uczestników w części jawnej rokowań.
- Rokowania uważa się za zamknięte z chwilą podpisania protokołu z rokowań przez przewodniczącego i członków komisji oraz osobę wyłonioną jako najemcę nieruchomości; protokół sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, jeden dla Dyrektora KPN, a jeden dla uczestnika rokowań, który wygrał rokowania.
- Przewodniczący komisji zawiadomi ustnie uczestników rokowań o wyniku rokowań bezpośrednio po ich zamknięciu.
- Dyrektorowi KPN przysługuje prawo zamknięcia rokowań bez wybrania oferty.
- Warunkiem uczestnictwa w rokowaniach jest wpłata zadatku w pieniądzu w wysokości: 7 000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100) gotówką w kasie KPN (w godzinach od 8.00 do 14.00) lub przelewem na rachunek bankowy KPN w Banku Gospodarstwa Krajowego nr 52 1130 1033 0018 8169 9620 0002.
- Zadatek należy wpłacić do dnia 20.05.2024 r. do godz. 14.30. W przypadku wpłaty zadatku przelewemterminem wniesienia zadatku jest data wpływu środków na rachunek bankowy KPN.
- Zadatek zwraca się przelewem na konto wskazane w Formularzu zgłoszenia, niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni na od dnia:
- odstąpienia od rokowań;
- zamknięcia rokowań;
- unieważniania rokowań;
- zakończenia rokowań wynikiem negatywnym.
- Zadatek nie podlega zwrotowi w przypadku, gdy uczestnik rokowań, który wygrał rokowania uchyla się od zawarcia umowy.
- Zawarcie umowy najmu wymaga uzyskaniu zgody Ministra Klimatu i Środowiska zgodnie z art. 38 i art. 39 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 125). Po jej uzyskaniu Dyrektor Karkonoskiego Parku Narodowego zawiadomi Najemcę o terminie zawarcia umowy. Brak takiej zgody skutkować będzie unieważnieniem postępowania.
- Pozostałe warunki rokowań reguluje rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 lipca 2012 r. w sprawie przetargów oraz rokowań na rozporządzanie nieruchomościami przez parki narodowe (Dz. U. z 2012 r., poz. 868).
- Przystępując do rokowań Najemca wyraża zgodę na przetwarzanie przez Karkonoski Park Narodowy z siedzibą w Jeleniej Górze danych osobowych w celu przeprowadzenia rokowań i zawarcia umowy najmu nieruchomości, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.) oraz wyraża zgodę na to, że dane osobowe Najemcy nieruchomości, a także czynsz za najem podane zostaną w ustnym zawiadomieniu o wynikach rokowań. Najemca posiada prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich poprawiania, a także w przypadkach określonych w ustawie o ochronie danych osobowych prawo sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
- Uczestnikowi rokowań przysługuje skarga na czynności związane z przeprowadzeniem rokowań, którą należy złożyć za pośrednictwem dyrektora KPN do ministra właściwego do spraw środowiska. Do skargi stosuje się przepisy § 15 ust. 2-6 i § 16 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20 lipca 2012 r. w sprawie przetargów oraz rokowań na rozporządzanie nieruchomościami przez parki narodowe (Dz. U. z 2012 r., poz. 868).
Zgodnie z art. 10e ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1336), Karkonoski Park Narodowy informuje, że:
- pierwszy przetarg pisemny nieograniczony na najem nieruchomości, o których mowa w pkt 1 niniejszego ogłoszenia odbył się w następujących terminach:
- rozpoczęcie przetargu: 04.05.2023 r.
- termin składania ofert: 18.05.2023 r.
- zakończenie przetargu wynikiem negatywnym: 19.05.2023 r.
- drugi przetarg pisemny nieograniczony na najem nieruchomości, o których mowa w pkt. 1 niniejszego ogłoszenia odbył się w następujących terminach:
- rozpoczęcie przetargu: 21.07.2023 r.
- termin składania ofert: 04.08.2023 r.
- zakończenie przetargu wynikiem negatywnym: 09.08.2023 r.
- trzeci przetarg pisemny nieograniczony na najem nieruchomości, o których mowa w pkt. 1 niniejszego ogłoszenia odbył się w następujących terminach:
- rozpoczęcie przetargu: 17.01.2024 r.
- termin składania ofert: 01.02.2024 r.
- zakończenie przetargu wynikiem negatywnym: 05.02.2024 r.
- czwarty przetarg pisemny nieograniczony na najem nieruchomości, o których mowa w pkt. 1 niniejszego ogłoszenia odbył się w następujących terminach:
- rozpoczęcie przetargu: 08.03.2024 r.
- termin składania ofert: 25.03.2024 r.
- zakończenie przetargu wynikiem negatywnym: 02.04.2024 r.
Załączniki do Ogłoszenia o przetargu:
Załącznik nr 1 Plan sytuacyjny z zaznaczeniem budynku Małej Stajni, terenu ogródka przynależnego do restauracji oraz terenu pod miejsce przeznaczone do zbierania odpadów
Załącznik nr 2 Rzut parteru budynku Małej Stajni
Załącznik nr 3 Projekt umowy najmu
Załącznik nr 4 Formularz zgłoszenia udziału w rokowaniach
Zał. nr 4 Formularz zgłoszenia
Typ pliku: PDF, Rozmiar: 88 KB
Wytworzył:
A.Mandziej
Udostępnił:
Wojnarowicz Dorota
(2024-05-06 10:14:13)
Ostatnio zmodyfikował:
Zał. nr 3 Umowa najmu (projekt)
Typ pliku: PDF, Rozmiar: 1 MB
Wytworzył:
A.Mandziej
Udostępnił:
Wojnarowicz Dorota
(2024-05-06 10:14:12)
Ostatnio zmodyfikował:
Zał. nr 2 Rzut parteru budynku Małej Stajni
Typ pliku: PDF, Rozmiar: 178 KB
Wytworzył:
A.Mandziej
Udostępnił:
Wojnarowicz Dorota
(2024-05-06 10:14:10)
Ostatnio zmodyfikował:
Zał. 1 Plan sytuacyjny
Typ pliku: PDF, Rozmiar: 152 KB
Wytworzył:
A.Mandziej
Udostępnił:
Wojnarowicz Dorota
(2024-05-06 10:14:09)
Ostatnio zmodyfikował:
Ogłoszenie o rokowaniach z dn. 06.05.2024
Typ pliku: PDF, Rozmiar: 477 KB