REGULAMIN
Przetargu nieograniczonego na oddanie w dzierżawę stoisk handlowych znajdujących się na placu Pod Gubałówką, przeznaczonych do sprzedaży produktów regionalnych, wyrobów rzemieślniczych, artykułów i produktów spożywczych na okres od 1 lipca 2024 roku do 30 czerwca 2026 roku.
1 . Przedmiotem przetargu jest dzierżawa stoisk handlowych od 0l lipca 2024 roku do 30 czerwca 2026 roku położonych w Zakopanem na Placu pod Gubałówką + przyległy teren do nich o długości 1 m lub 2 m w zależności od stoiska (liczone od ściany frontowej stoiska) / dokładna lokalizacja stoisk i przyległego terenu pod ekspozycję towaru stanowi załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.
- Kwota miesięcznego czynszu dzierżawy dla poszczególnych stoisk nie może być niższa niż:
Numer stoiska | Minimalny czynsz brutto |
10b | 1200 |
11b | 1200 |
14b | 1200 |
Uwaga: kwota czynszu nie obejmuje opłat za media:
- Wywóz odpadów oferent będzie opłacał we własnym zakresie,
- Zużycie energii elektrycznej — wg odczytu licznika, na podstawie wystawionej faktury.
1 Oferentem może być osoba fizyczna lub prawna, która prowadzi działalność gospodarczą zezwalającą na sprzedaż produktów regionalnych, wyrobów rzemieślniczych, artykułów i produktów spożywczych lub przedstawi oświadczenie, że rozpocznie taką działalność.
- Z postępowania zamawiający wykluczy osoby, które z przyczyn leżących po ich stronie, nienależycie wykonały wcześniejszą umowę zawartą z zamawiającym, co doprowadziło do rozwiązania umowy.
- W przetargu mogą brać udział oferenci, którzy wniosą wadium w wysokości 500 zł na każde stoisko handlowe, na które składają ofertę.
- Wadium należy wpłacić na rachunek bankowy Zakopiańskiego Centrum Kultury
że dotyczy ona dzierżawy numeru konkretnego stoiska na Placu pod Gubałówką. Termin do wniesienia wadium uznaje się za dochowany, jeżeli najpóźniej w dniu 24 czerwca 2024 r. do godz. 10.00 kwota stanowiąca wadium znajdzie się na ww. koncie Zakopiańskiego Centrum Kultury.
- Osoba biorąca udział w przetargu winna przedłożyć wraz z ofertą kserokopię dokumentu potwierdzającego wpłatę wadium.
1 Oferta musi zawierać:
- oświadczenie oferenta, że aktualnie prowadzi on działalność gospodarczą na sprzedaż produktów regionalnych, wyrobów rzemieślniczych, artykułów i produktów spożywczych lub oświadczenie, że rozpocznie taką działalność;
- oświadczenie wskazujące rodzaj działalności gospodarczej, która ma być prowadzona na straganach, targowiskach;
- oświadczenie o niezaleganiu z opłatami na rzecz Zakopiańskiego Centrum Kultury;
- oferowaną miesięczną stawkę czynszu dzierżawnego proponowanego przez oferenta za dzierżawę wybranego stoiska, określonego w sposób jednoznaczny jako kwotę brutto (wyklucza się możliwość podania kilku wariantów cenowych pod rygorem automatycznego odrzucenia oferty);
- kserokopię wpłaty wadium;
- informację na jakie konto należy zwrócić wadium, w przypadku wybrania innej oferty.
- Ofertę należy złożyć zgodnie ze wzorem, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
Uwaga!
Brak któregokolwiek z dokumentów wymienionych powyżej skutkuje odrzuceniem oferty. Na dane stoisko handlowe przysługuje prawo złożenia tylko jednej oferty przez oferenta.
- W przetargu nie mogą uczestniczyć:
- Osoby, z którymi zostały rozwiązane umowy w terminie krótszym niż dwanaście miesięcy poprzedzających ostateczny dzień składania ofert do niniejszego przetargu tj. 21 czerwca 2024 roku,
- Osoby, które na dzień 21 czerwca 2024 roku zalegają z opłatami na rzecz Zakopiańskiego Centrum Kultury,
Osoby prowadzące przetarg oraz ich małżonkowie i dzieci,
- Osoby obecne podczas przetargu w charakterze urzędowym (oferty takich osób automatycznie zostają odrzucone bez sprawdzania poprawności złożonej oferty).
Osobą upoważnioną do kontaktowania się z Oferentami jest — Maciej Szostak telefonicznie pod numerem 661601871 lub mailowo na adres: zp@zck.com.pl w godzinach od 900 do 1400 . Adres siedzibyZ akopiańskiego Centrum Kultury: ul. Chramcówki 35, 34-500 Zakopane.
- Oferty należy składać w zamkniętych kopertach w siedzibie Zakopiańskiego Centrum Kultury, ul. Chramcówki 35, w terminie do 24 czerwca 2024 roku do godz. 1030 (w przypadku składania ofert na więcej niż jedno stoisko należy każdą ofertę z załącznikami złożyć oddzielnie).
- Koperta powinna zawierać nazwę i dokładny adres Oferenta, telefon kontaktowy oraz informację:
„Oferta przetargowa DZIERŻAWA STOISKA HANDLOWEGO Nr 10b, llb, 14b na Placu Pod Gubałówką nie otwierać przed 24 czerwca 2024 roku godzina 11.00”
- Otwarcie ofert nastąpi w dniu 24 czerwca 2024 roku o godz. 12.00 w Zakopiańskim Centrum Kultury, ul. Chramcówki 35.
- Wyniki przetargu zostaną zamieszczone na stronie Biuletynu Informacji Publicznej — dalej BIP Zakopiańskiego Centrum Kultury: http://bip.zakopane.eu/lista/bip-zakopianskieqocentrum-kulturv.
- Oferenci, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zostaną dodatkowo powiadomieni telefonicznie bądź wiadomością drogą e-mail.
1 . Ustala się następujące kryterium oceny ofert:
Oferowany miesięczny czynsz brutto danego stanowiska — 100 %
- Za ofertę najkorzystniejszą danego stoiska handlowego zostanie uznana oferta, która zawiera najwyższą kwotę proponowanego miesięcznego czynszu dzierżawy stoiska handlowego.
- W przypadku złożenia jednakowych, najwyższych ofert na przedmiotowe stoisko, w dniu 24 czerwca 2024 roku o godz. 1400 zostanie przeprowadzony przetarg ustny ograniczony, według następujących zasad:
- Oferenci, którzy złożyli jednakowe najwyższe oferty, zostaną powiadomieni o terminie przetargu ustnego ograniczonego osobiście lub telefonicznie,
- Jeśli oferent nie odbierze telefonu 3 razy, jego oferta zostanie automatycznie odrzucona. Niestawienie się na termin przetargu ustnego także spowoduje automatyczne odrzucenie oferty równorzędnej,
- W dodatkowym przetargu ustnym ograniczonym oferenci zgłaszają ustnie kolejne postąpienia ceny powyżej najwyższej ceny zamieszczonej w równorzędnych ofertach.,
- Wysokość postąpienia wynosić będzie 100 zł (słownie: sto złotych),
- Uczestnicy przetargu zgłaszają ustnie kolejne postąpienia ceny, dopóki — mimo trzykrotnego wywołania, nie ma dalszych postąpień,
- Po ustaniu zgłaszania postąpień Przewodniczący Komisji Przetargowej wywołuje trzykrotnie ostatnią, najwyższą cenę i zamyka Przetarg, a następnie ogłasza imię i nazwisko albo nazwę lub firmę osoby która Przetarg wygrała,
- W przypadku, gdy żaden oferent nie zaoferował co najmniej jednego postąpienia powyżej ceny zamieszczonej w równorzędnych ofertach. Organizator wybiera ofertę według swojego swobodnego wyboru albo unieważnia przetarg.
1 Wadium wpłacone przez oferentów, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą zostanie zwrócone do 7 dni roboczych od dnia podpisania umowy.
- Wadium pozostałych oferentów przetargu zwraca się w terminie 7 dni roboczych od dnia ogłoszenia wyników przetargu na ww. stronie Błp.
- Wpłata wadium nie powoduje naliczania odsetek od zdeponowanej kwoty.
- W przypadku niepodpisania umowy dzierżawy (lub wpłaty kaucji w wymaganym terminie) przez oferenta, który wygrał przetarg jego wadium ulega przepadkowi na rzecz Zakopiańskiego Centrum Kultury.
- Oferent, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany najpóźniej w dniu podpisania umowy do wniesienia kaucji pieniężnej w wysokości dwukrotności miesięcznego czynszu dzierżawnego brutto na konto Zakopiańskiego Centrum Kultury
umowy stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu Przetargu).
- Kaucja służy zabezpieczeniu roszczeń Wydzierżawiającego z tytułu czynszu, z tytułu naprawienia ewentualnych szkód wyrządzonych w przedmiocie dzierżawy, w tym także wyposażenia stanowiącego własność Wydzierżawiającego (np. witryna chłodnicza). Kaucja podlega zwrotowi w terminie 30 dni od dnia wygaśnięcia lub rozwiązania umowy najmu, po pomniejszeniu ewentualnych zaległości z tytułu czynszu, odsetek i pozostałych czy tež naprawieniu ewentualnych szkód w przedmiocie najmu lub w wyposażeniu.
7 W przypadku niewpłacenia przez wybranego oferenta kaucji pieniężnej, o której mowa w S 9 ust. 5, ogłaszającemu przetarg przysługuje prawo odstąpienia od podpisania umowy z oferentem i wówczas wadium pozostaje na koncie Zakopiańskiego Centrum Kultury.
- Umowa powinna zostać zawarta w terminie do 5 dni od daty wyboru najkorzystniejszej oferty. Jeżeli do tego czasu oferent będzie uchylał się z zawarciem umowy, ogłaszającemu przetarg przysługuje prawo odstąpienia od podpisania umowy. Takie samo prawo przysługuje oferentowi, jeżeli opóźnienie podpisania umowy leży po stronie ogłaszającego przetarg.
- Umowa z wybranym oferentem zostanie zawarta na stoiska zgodnie z okresem zapisanym w S 1 niniejszego regulaminu.
- Przekazanie stoiska handlowego nastąpi w wyznaczonym przy podpisaniu umowy terminie.
- Stoisko handlowe przekazane na podstawie protokołu zdawczo — odbiorczego stanowi własność Zakopiańskiego Centrum Kultury.
- Odpowiedzialność za stan techniczny stoiska handlowego i standard jakości sprzedawanych wyrobów/produktów w trakcie trwania umowy dzierżawy leży całkowicie po stronie Dzierżawcy.
1 . Ogłaszający przetarg zastrzega sobie prawo do odwołania lub unieważnienia przetargu bez konieczności podania przyczyny albo do zamknięcia przetargu bez dokonania wyboru.
- Zakopiańskie Centrum Kultury powiadomi uczestników przetargu o jego wyniku lub o zamknięciu przetargu telefonicznie lub mailowo.
1 . Załącznik nr 1 do regulaminu stanowi formularz ofertowy wraz z oświadczeniami.
- Załącznik nr 2 do regulaminu stanowi projekt umowy dzierżawy.
- Załącznik nr 3 do regulaminu stanowi lokalizacja stoisk objętych przetargiem.
- Załącznik nr 4 do regulaminu stanowi klauzula informacyjna „RODO” dla przedstawiających oferty dla ZCK, zgodnie z art. z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.