Oferta archiwalna

ID Oferty: #207
Powierzchnia: 2.65 ha
Przeznaczenie: ośrodek wczasowy
Wadium: 115970 zł
Dojazd: asfalt
Data dodania: 22/02/2024
Przetarg zakończył się: 3 sierpnia, 2024

Baniewice, ośrodek wczasowy

Cena: 1159700 PLN

Opis

OGŁOSZENIE O  DRUGIM  PRZETARGU PISEMNYM NIEOGRANICZONYM 

NA  ZBYCIE NIERUCHOMOŚCI

 

PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. z siedzibą w Bełchatowie,  ul. Węglowa 5, 97-400 Bełchatów 

ogłasza drugi przetarg nieograniczony na  zbycie nieruchomości zabudowanej:

Nr Działki Obręb Powierzchnia Forma władania  Nr księgi Wieczystej CENA WYWOŁAWCZA   WADIUM 
Działka nr

732

Obręb

Baniewice, gmina Banie, powiat     gryfiński

        2,65  ha    tj.: 26 500 m² 

 

użytkowanie

wieczyste

 

 

SZ1Y/00035049/5 

1 159 700 zł netto (słownie złotych netto:

jeden milion sto pięćdziesiąt

dziewięć tysięcy siedemset)

 

 

 

115 970 zł

(słownie złotych netto: sto piętnaście tysięcy

dziewięćset

siedemdziesiąt)

 

 

 

UWAGA

Zbycie prawa użytkowania wieczystego działki nr 732 obręb Swobnica wraz z budynkami i budowlami podlega zwolnieniu z opodatkowania.

Zbycie pozostałych  środków trwałych, które zgodnie z przepisami prawa budowlanego stanowią budynki i budowle oraz są w sposób trwały związane z gruntem podlega zwolnieniu z opodatkowania.

Zbycie składników majątkowych stanowiących wyposażenie oraz ruchome środki trwałe które nie są kwalifikowane jako budynki i budowle jest opodatkowane według stawki VAT 23% Sprzedawca szacuje, że składniki majątku OW Baniewice, podlegające opodatkowaniu stanowią ok. 0,15 % wartości całej nieruchomości.

 

Na dzień opublikowania niniejszego Ogłoszenia Dział IV Ksiąg Wieczystych nieruchomości gruntowych nie wykazuje wpisów.

Szczegółowa informacja o zasadach przeprowadzenia przetargu jak również opis przedmiotu postępowania oraz formularz ofertowy dostępne są na stronie Internetowej Ogłaszającego pod adresem:

https://pgegiek.pl/przetargi/Sprzedaz-nieruchomosci

 

SPECYFIKACJA PRZETARGOWA

 

  1. Określenie Sprzedawcy: PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna Spółka Akcyjna z siedzibą w Bełchatowie, ul. Węglowa 5, 97-400 Bełchatów, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-

Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS: 0000032334.                                Kapitał zakładowy: 6 450 307 050,00zł w całości wpłacony; NIP: 769-050-24-95, REGON: 000560207.

 

  1. Określenie Prowadzący postępowanie: PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A., Oddział Elektrownia Dolna Odra, adres Oddziału: 74-105 Nowe Czarnowo, Nowe Czarnowo 76, w imieniu którego działa Komisja przetargowa. Adres Oddziału stanowi adres do korespondencji oraz adres, na który biorący udział w niniejszym postępowaniu zobowiązany jest złożyć Ofertę.

 

  1. Określenie trybu postępowania:

3.1.Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, w oparciu o przepisy Kodeksu Cywilnego.

3.2.Postępowanie sprzedażowe prowadzone jest również z uwzględnieniem:

3.2.1 postanowień Kodeksu postępowania dla partnerów biznesowych Spółek GK PGE dostępnego na stronie:

https://www.gkpge.pl/compliance/Kodeks-dla-partnerow-biznesowych. Oferent, przystępując do udziału w postępowaniu oświadczy, na złożonym formularzu ofertowym, iż zapoznał się z obowiązującym w GK PGE Kodeksem postępowania dla partnerów biznesowych Spółek GK PGE i oraz, że zobowiąże się do jego bezwzględnego przestrzegania, w toku postępowania jak i podczas realizacji przyszłej umowy, przez Oferenta, jego podwykonawców, współpracowników oraz osoby, przy pomocy, których realizowana będzie umowa.

3.2.2. obowiązku informacyjnego wynikającego z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „Rozporządzenie”), znajdują się na stronie internetowej: https://pgegiek.pl/przetargi

 

  1. Opis przedmiotu postępowania: Przedmiotem postępowania jest zbycie praw użytkowania wieczystego do działki zabudowanej, oznaczonej jako działka ewidencyjna nr 732 obręb Swobnica o powierzchni 26 500 m², opisanej szczegółowo w załączniku nr 1 do Ogłoszenia.

 

  1. Termin i sposób złożenia Oferty: Ofertę należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 03.2024 r., do godz. 14:30 (liczy się data wpływu do kancelarii ogólnej w Nowym Czarnowie, bud. H-16 pok. 2).
    • Oferent sporządza Ofertę na piśmie - na Formularzu Ofertowym – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do Ogłoszenia.
    • Do Oferty Oferent dołącza dokumenty wymienione w pkt. 9.4 Ogłoszenia.
    • Oferent sporządza Ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w Ogłoszeniu.
    • Oferent składa tylko jedna Ofertę.
    • Zaleca się, aby Oferta zawierała spis wszystkich dokumentów załączonych do Oferty.
    • Formularz Ofertowy, oraz wszystkie załączniki muszą być sporządzone w języku polskim, czytelnie (na maszynie do pisania, komputerze, ręcznie długopisem lub nieścieralnym atramentem) oraz podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Oferenta, a wszelkie wymagane dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być przetłumaczone na język polski i potwierdzone za zgodność z tłumaczeniem przez Oferenta. Upoważnienie do reprezentowania Oferenta oraz podpisania Oferty musi być dołączone do Oferty, o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych do Oferty. Oferty nieczytelne zostaną odrzucone.
    • Cała korespondencja i dokumenty związane z Ofertą muszą być sporządzone w języku polskim.
    • Wszystkie strony Oferty oraz miejsca, w których Oferent naniósł jakiekolwiek poprawki muszą być parafowane przez osobę podpisującą Ofertę.
    • Zaleca się, aby każda strona Oferty i dołączone do Oferty dokumenty były kolejno ponumerowane .
    • Zaleca się, aby wszystkie strony dokumentów stanowiących załączniki do Oferty były ułożone we właściwej kolejności i spięte w sposób zapobiegający ich dekompletacji.
    • Oferent składa Ofertę w zaklejonej kopercie w kancelarii ogólnej w siedzibie Oddziału w Nowym Czarnowie,                     H-16 pok. 2 lub przesyła na adres:

PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A.

Oddział  Elektrownia Dolna Odra 

74-105 Nowe Czarnowo, Nowe Czarnowo 76

 

Koperta z Ofertą musi być zaadresowana jak wyżej oraz opatrzona dopiskiem:

„Oferta na zakup nieruchomości zabudowanej,  Postępowanie nr 03/TEZ/2024

Nie otwierać przed posiedzeniem Komisji Przetargowej”

  • Otwarcie kopert z Ofertami odbędzie się komisyjnie w terminie do 7 dni od daty upływu terminu złożenia Ofert. Weryfikacja ofert oraz wybór oferty najkorzystniejszej odbędzie się bez udziału oferentów.

 

  1. Wadium: Wadium wynosi 10% ceny wywoławczej netto nieruchomości wskazanej powyżej.
    • Oferent przystępujący do postępowania, przed upływem terminu składania Ofert, wpłaca wadium w pieniądzu na rachunek prowadzony w: Bank Polska Kasa Opieki SA 27124018641111000022069191. Decyduje data, w której rachunek został uznany kwotą stanowiącą wadium.
    • Nie dopuszcza się złożenia wadium w innej formie niż opisana w punkcie powyżej.
    • Oferentom, którzy nie wygrali postępowania, wadium zostanie zwrócone przelewem na rachunek Oferenta, z którego wadium wpłynęło. Wadium zostanie zwrócone w terminie 7 dni roboczych  po opublikowaniu wyników postępowania i bez odsetek.
    • Oferentowi, który wygrał postępowanie i zawrze umowę nabycia nieruchomości, wpłacone wadium zostanie zwrócone niezwłocznie po wpływie na konto Sprzedającego całości kwoty ceny nabycia nieruchomości.
    • Wadium przepada, jeżeli Oferent, którego Oferta zostanie wybrana uchyli się od zapłaty ceny albo zawarcia umowy.

 

  1. Informacja o sposobie i terminie powiadomienia Oferenta o wynikach postępowania: Powiadomienie o wynikach postępowania opublikowane będzie na stronie internetowej przez okres minimum 7 dni od dnia zatwierdzenia protokołu z przetargu. Powiadomienie zawierać będzie liczbę uczestników postępowania, liczbę uczestników postępowania, których Oferty nie zostały odrzucone oraz wskazanie najniższej i najwyższej zaoferowanej ceny spośród Ofert niepodlegających odrzuceniu, wyrażonej w PLN. Ponadto wygrywający Oferent otrzyma imienne powiadomienie o wyborze jego Oferty.

 

  1. Informacja o miejscu i terminie zawarcia umowy z wybranym Oferentem:
    • Zawarcie umowy sprzedaży lub przedwstępnej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego nastąpi w Kancelarii Notarialnej wskazanej przez Sprzedawcę w terminie uzgodnionym przez strony, jednak nie później niż w terminie do dwóch miesięcy od daty powiadomienia o wyborze Oferty.
    • Koszty zawarcia umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego, oraz ujawnienia nabywcy w księdze wieczystej ponosi nabywca.
    • Cena nabycia nieruchomości powinna być zapłacona przez kupującego w całości, nie później niż na trzy dni przed ustalonym przez strony terminem zawarcia umowy notarialnej. Kupujący dokona zapłaty ceny na podstawie faktury wystawionej przez sprzedawcę. Brak zapłaty ceny w terminie wyklucza możliwość zawarcia umowy sprzedaży.
    • Przekazanie przedmiotu przetargu nastąpi po zapłaceniu całej ceny nabycia i zawarciu umowy, oraz na podstawie  podpisanego, niezwłocznie po zawarciu umowy, protokołu zdawczo-odbiorczego,.
    • Sprzedający nie udziela gwarancji, a odpowiedzialność z tytułu rękojmi na przedmiot przetargu jest wyłączona.
    • Nieruchomość sprzedawana w oparciu o dane ujawnione w ewidencji gruntów. Wznowienie i okazanie granic może nastąpić na koszt i staraniem nabywcy.
    • Nie przewiduje możliwości rozłożenia ceny  sprzedaży  na

 

  1. Opis warunków udziału w postępowaniu:
    • W prowadzonym postępowaniu mogą brać udział Oferenci, którzy:
      • Są przedsiębiorcami w rozumieniu przepisów Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej jak i osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej, a także osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej,
      • Wpłacą przed upływem terminu składania Ofert wadium w wymaganej wysokości.
      • Nie podlegają wykluczeniu z postępowania.

9.1.3.1. Komisja Przetargowa wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Oferentów, którzy nie złożyli wymaganych dokumentów, oświadczeń lub nie spełnili innych wymagań koniecznych dla udziału w niniejszym  postępowaniu;

  • Ocena spełnienia warunków wymaganych w pkt. 9 będzie dokonywana metodą spełnia/nie spełnia. Ocena spełnienia przez Oferentów warunków udziału w postępowaniu, nastąpi na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń. Oferenci niespełniający któregokolwiek z warunków zostaną przez wykluczeni z postępowania.
  • Oferenci mogą wspólnie ubiegać się o udział w postępowaniu. W takim przypadku Oferenci ustanawiają pełnomocnika do ich reprezentowania w postępowaniu. Wymagania dotyczące Oferenta stosuje się odpowiednio do Oferentów wspólnie ubiegających się o udział w postępowaniu.
  • Wraz z Ofertą Oferent złoży (w formie pisemnej) następujące dokumenty i oświadczenia:
    • w przypadku przedsiębiorców - aktualny odpis z właściwego rejestru (lub wydruk komputerowy aktualnych informacji o podmiotach wpisanych do KRS mający moc zrównaną z mocą dokumentów wydawanych przez Centralną Informację), albo aktualne zaświadczenie o wpisie w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) - (lub wydrukipochodzące ze strony internetowej CEIDG), jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania Ofert ;
    • z wyłączeniem osób fizycznych niebędących przedsiębiorcami - Kopię Uchwały uprawnionego organu Oferenta (jeśli jest wymagana) potwierdzającej wyrażenie zgody na nabycie nieruchomości lub zaciągnięcie zobowiązania będącego przedmiotem niniejszego postępowania;
    • Oryginał pełnomocnictwa udzielonego podpisującemu Ofertę, działającemu w imieniu Oferenta (o ile uprawnienie do złożenia Oferty w przypadku przedsiębiorców nie wynika z załączonych dokumentów rejestracyjnych przedsiębiorcy);
    • Oświadczenie o zapoznaniu się ze stanem prawnym i technicznym przedmiotu sprzedaży, złożone na udostępnionym formularzu ofertowym;
    • Pisemne oświadczenie o zapoznaniu się z zasadami określonymi w „Kodeksie Etyki Grupy kapitałowej PGE”wg wzoru znajdującego się w formularzu ofertowymudostępnionym przez Ogłaszającego;
    • Pisemne oświadczenie o zapoznaniu się z zasadami określonymi w „RODO” wg wzoru znajdującego się w formularzu ofertowym udostępnionym przez Ogłaszającego;
    • Dowód wpłaty wadium.
    • Dokument wymienione w ppkt 9.4.1. składa się w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Oferenta. Formularz ofertowy i oświadczenia, o których mowa w pkt 9.4.4 , 9.4.5., 9.4.6., oraz 9.4.3. składa się wyłącznie w formie oryginału, zaś 9.4.2. składa się wyłącznie w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Oferenta.
  • Komisja Przetargowa wzywa Oferentów, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń lub dokumentów wskazanych w treści ogłoszenia lub złożyli dokumenty i oświadczenia zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, pod rygorem wykluczenia z postępowania. Dokumenty uzupełnione w wymaganej formie muszą zostać dostarczone w terminie wskazanym w wezwaniu do ich uzupełnienia pod rygorem wykluczenia Oferenta na adres wskazany w punkcie 5.11. Ogłoszenia. Oferta sprzeczna z prawem, niepodpisana, warunkowa lub zawierająca braki, których uzupełnienie skutkowałoby zmianą jej treści podlega odrzuceniu bez uprzedniego wzywania. Oczywiste omyłki w Ofercie Sprzedawca poprawia samodzielnie, zawiadamiając o tym Oferenta, który w terminie 3 dni roboczych od otrzymania zawiadomienia może sprzeciwić się ich poprawieniu. Sprzeciw wobec dokonanego przez Sprzedawcę poprawienia skutkować będzie odrzuceniem Oferty.
  • W toku badania i oceny Ofert Komisja Przetargowa może żądać od Oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych Ofert oraz złożonych oświadczeń lub dokumentów.

 

  1. Opis Kryteriów, stosowanych przy wyborze najkorzystniejszej Oferty: 
    • Komisja Przetargowa przy wyborze Oferty kierować się będzie kryterium najwyższej ceny. Oferta może zostać złożona na cenę nie niższą niż cena wywoławcza określona w Ogłoszeniu. Oferta złożona na cenę niższą podlega odrzuceniu.
    • Postępowanie będzie ważne nawet w przypadku, gdy do Sprzedawcy wpłynie jedna Oferta niepodlegająca odrzuceniu.

 

  1. Licytacja ustna.
    • W przypadku gdy więcej niż jeden Oferent złoży Ofertę niepodlegającą odrzuceniu na tę samą cenę Komisja Przetargowa przeprowadzi uzupełniającą licytację ustną.
    • Komisja Przetargowa wskaże Oferentom, których Oferta spełniła warunek opisany w punkcie 11.1 Ogłoszenia termin i miejsce przeprowadzenia licytacji ustnej.  Licytacja odbędzie się w terminie wyznaczonym przez Komisję Przetargową nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty otwarcia Ofert. Nieobecność któregokolwiek Oferenta nie skutkuje nieważnością licytacji i postępowania. Cena Wywoławcza licytacji ustnej równa jest cenie wynikającej z Ofert, o których mowa w pkt 11. 1.
    • Wysokość postąpienia ustalona zostaje na kwotę równą 3% Ceny wywoławczej licytowanej nieruchomości. Cena Wywoławcza zostanie zaokrąglona do pełnych setek złotych w górę. Kandydatem na nabywcę zostaje uczestnik licytacji, który zaoferuje najwyższą cenę nabycia z biorących udział w licytacji.

 

  1. Informacja o sposobie porozumiewania się z Oferentami oraz przekazywania zawiadomień, wyjaśnień, oświadczeń i dokumentów:
    • Wnioski, zawiadomienia i inna korespondencja, dla której nie zastrzeżono formy pisemnej mogą być przekazywane w drodze elektronicznej, pod warunkiem, że zostaną dostarczone przed wymaganym terminem, na  adres poczty elektronicznej osoby upoważnionej do kontaktowania się z Oferentami w sprawach organizacji przetargu, będą czytelne i fakt ich otrzymania zostanie potwierdzony przez Komisję Przetargową.
    • Pracownikiem upoważnionym do bezpośredniego kontaktowania się z Oferentami w sprawach dotyczących:
      • organizacji postępowania - Anna Bryn-Zielińska, tel. 91 8225757, e-mail: Bryn-Zielinska@gkpge.pl
      • przedmiotu postępowania - Agnieszka Tołłoczko, tel. 91 8225744, e-mail: Tolloczko@gkpge.pl

 

Informacje udzielane są w  dni robocze, w godzinach 8:00 do 13:00 do dnia 04.03.2024 r.

  • Sprzedawca udzieli odpowiedzi na pytania Oferentów dotyczące przedmiotu postępowania i treści Ogłoszenia, złożone w terminie do dnia 04.03.2024 r., do godz. 10.00. Sprzedawca przekazuje treść wyjaśnienia do Ogłoszenia umieszczając odpowiednią informację na stronie internetowej, bez ujawniania źródła zapytania, z pouczeniem, że wyjaśnienie do Ogłoszenia jest dla Oferentów wiążące.
  • Oględzin można dokonywać tylko w obecności wskazanych w pkt 12.2. pracowników i po wcześniejszym uzgodnieniu daty oględzin w terminie do 04.03.2024r. , w godz. 700 do 1300 .
  • Sprzedawca ma prawo do wprowadzania zmian do treści Ogłoszenia i jego załączników do upływu terminu składania Ofert, przy czym zmiany wymagają opublikowania w sposób, w jaki opublikowano treść Ogłoszenia. Jeżeli w dacie publikowania zmiany Ogłoszenia, termin pozostały na złożenie Ofert jest krótszy niż 3 dni, Sprzedawca ma obowiązek wydłużyć jednocześnie termin składania Ofert o tyle, by termin pozostały na złożenie Ofert, nie był krótszy niż 3 dni.
  • Sprzedawca nie odpowiada za wyjaśnienia udzielane Oferentom przez inne osoby nieuprawnione do bezpośredniego kontaktowania się z Oferentami. Nieważne są wyjaśnienia udzielane w innej formie niż forma pisemna, na zasadach opisanych w Ogłoszeniu.

 

  1. Termin związania Ofertą:
    • Oferent będzie związany Ofertą przez okres 90 dni licząc od dnia upływu terminu składania Ofert.
    • Oferent samodzielnie lub na wniosek Sprzedawcy może przedłużyć termin związania Ofertą, z tym, że Sprzedawca może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania Ofertą, zwrócić się do Oferenta o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 30 dni.
    • Oferent, który nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania Ofertą zostanie przez Sprzedawcę wykluczony z postępowania.

 

  1. Zastrzeżenia: Sprzedawca zastrzega, że:
    • Sprzedawca może unieważnić postępowanie, na każdym jego etapie, w całości lub części bez podania przyczyny, w szczególności gdy :
      • w postępowaniu nie złożono Oferty lub wszystkie złożone Oferty podlegają odrzuceniu,
      • postępowanie dotknięte jest wadą, która uniemożliwia zawarcie ważnej Umowy,
      • zawarcie umowy na oferowanych warunkach nie leży w interesie Sprzedawcy.
    • W zakresie nie uregulowanym w niniejszym Ogłoszeniu zastosowanie mają odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.
    • Postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego prowadzone jest z wyłączeniem jawności.

 

Załączniki do Ogłoszenia:

Załącznik nr 1  - opis przedmiotu postępowania wraz z zespołem składników majątku trwałego,    Załącznik nr 2  - formularz ofertowy wraz z oświadczeniami.

 

 

Mapa

Inne archiwalne oferty w tym rejonie

Archiwalna oferta

Przetarg na dzierżawę gruntu [terminal]
zachodniopomorskie
1.5478 ha
9287 PLN

Archiwalna oferta

Przetarg na dzierżawę gruntów rolnych [43,29 ha]
zachodniopomorskie
43.2926 ha
96480 PLN

Archiwalna oferta

Przetarg na dzierżawę gruntu [food truck]
zachodniopomorskie
0.0015 ha
295 PLN

Archiwalna oferta

Przetarg na dzierżawę gruntu [tlenoterapia]
zachodniopomorskie
0.0180 ha
14940 PLN

Archiwalna oferta

Przetarg na dzierżawę nieruchomości [pensjonat]
zachodniopomorskie
0.0750 ha
7500 PLN

Archiwalna oferta

Przetarg na dzierżawę nieruchomości [stołówka]
zachodniopomorskie
0.0685 ha
6850 PLN

Archiwalna oferta

Przetarg na dzierżawę gruntu [usługi]
zachodniopomorskie
0.8000 ha
8000 PLN

Archiwalna oferta

Przetarg na dzierżawę nieruchomości [kawiarnia]
zachodniopomorskie
0.0155 ha
10000 PLN